• Anonym

Bassäng på balkong?

Får man verkligen ha det? Så jääävla less på att grannen välter ut vattnet så det rinner ner på min balkong!

• Svar på tråden Bassäng på balkong?
  • Anonym (P9)

Vilken boendeform har du? Ta kontakt med föreningen alt. hyresvärden för vidare diskussion.

• Anonym (inte hälla)

Om man får det så får man i alla fall inte hälla ut vattnet över grannens balkong.

• Anonym

Hyreslägenhet. Har sagt till flera gånger, men de säger bara att "de inte vet vad jag pratar om"..

• Anonym (P9)
    Anonym skrev 2012-09-11 17:52:36 följande:
    Hyreslägenhet. Har sagt till flera gånger, men de säger bara att "de inte vet vad jag pratar om"..

Vem har du sagt till? Grannarna? Hyresvärden? Båda?
  • Anonym
    Anonym (P9) skrev 2012-09-11 17:58:00 följande:

Vem har du sagt till? Grannarna? Hyresvärden? Båda?
    Båda. Hyresvärden säger typ inget, bara att han ska kontakta dem om det fortsätter, men det har han inte gjort.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 18:02:51 följande:
    Vem badar i pool nu?
    Dom tydligen Skrikandes de har inte ens barn, så det måste ju vara de som badar..
  • Anonym (P9)

Men det är alltså OK för hyresvärden att de har en pool på balkongen? Då får du be grannarna att inte skvätta.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 18:17:53 följande:
    Båda. Hyresvärden säger typ inget, bara att han ska kontakta dem om det fortsätter, men det har han inte gjort.

Hur vet du att hyresvärden inte kontaktat grannarna?
  • Anonym
    Anonym (P9) skrev 2012-09-11 18:20:49 följande:

Men det är alltså OK för hyresvärden att de har en pool på balkongen? Då får du be grannarna att inte skvätta.

Han kommenterade inte det, han sa bara att han ska kontakta dem..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 18:21:53 följande:

Hur vet du att hyresvärden inte kontaktat grannarna?
    Han sa iaf att han inte gjort det än sist jag pratade med honom om det.
  • KaeJ

Min fråga är, hur stor är poolen och balkongen... Tänkte mest på vikten om det är en stor pool! En balkong klarar ju inte hur mycket som helst!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 18:18:56 följande:
    Dom tydligen Skrikandes de har inte ens barn, så det måste ju vara de som badar..
    Hur vet du att det är en pool? Kan det inte vara blommor som de vattnar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 18:43:13 följande:
    Hur vet du att det är en pool? Kan det inte vara blommor som de vattnar?

Ja, jag tycker också det låter konstigt. Man hör väl om någon ligger och plaskar ovanför en när man är ute?
  • Anonym

Jag skulle vara mer oroad över hur mycket vikt balkongen pallar..

• Anonym

Det syns om man ser nerifrån, det är "galler" på en del av balkongen.. Det är en sån där barnpoolgrej så den väger nog inte så jäkla mycket.. Men en massa vatten blir det..

Svar på tråden Bassäng på balkong?