• aabbmm

17 år 110kg

Hej jag är en 17 årig tjej som gärna vill gå ner i vikt. Jag är ungefär 173 cm lång och väger 110kg vilket är tok för mycket! Drömvikten ligger på 75 kg. Så om ni har några tips på hur man går ner skriv gärna! Vill klara det här på 8 månader. Snälla hjälp mig! // MVH en överviktig tonåring.

• Svar på tråden 17 år 110kg
  • jenni82

rör du ngt på dig?
    vad äter du?
    enklast är att sluta äta massa godis och dricka läsk och börja promenera.
    gör stor skillnad. 

• viseversa
    Severus skrev 2012-09-11 18:47:32 följande:
    Var är föräldrarna??
    Vad menar du??
  • Rollergirl
    Severus skrev 2012-09-11 18:47:32 följande:
    Var är föräldrarna??
    Du tror inte att en 17åring själv väljer vad denna vill äta eller dricka?
    A real SanSan fan!

• Rollergirl
    viseversa skrev 2012-09-11 19:08:05 följande:
    Vad menar du??
    Förmodligen att det är föräldrarnas fel. 
    A real SanSan fan!

• MizzTez
    aabbmm skrev 2012-09-11 18:32:54 följande:
    Hej jag är en 17 årig tjej som gärna vill gå ner i vikt. Jag är ungefär 173 cm lång och väger 110kg vilket är tok för mycket! Drömvikten ligger på 75 kg. Så om ni har några tips på hur man går ner skriv gärna! Vill klara det här på 8 månader. Snälla hjälp mig! // MVH en överviktig tonåring.
    Jag är 173 cm från hjässa till fotsula och vägde 113 kg för 4 månader sedan, nu har jag ca 0,2 kg tills jag är under 100, tappat 20 cm runt magen, 10 runt rumpan och nästan allt vad bröst heter. Men gått ner 2 strlk i kläder!
    Det jag har gjort är att jag promenerar, började med 3km per dag och nu är jag uppe i en mil ca per dag när jag känner mig på g annars är det ca 6-8 km som gäller. Jag äter allt MEN inte alltid och väldigt små portioner.
    Det viktigaste är att det ska inte vara en bantning! Det är en förändring som ska göras. Jag har ju turen att inte kunna äta godis för att jag får hjärtfladder av det så det är det enda jag undviker och pasta och ris.
    Sköna skor, mp3 i öronen och så tänker man på att mätt betyder inte "så mätt så jag måste knäppa upp byxorna" utan enbart att du inte är hungrig längre, kurret är borta.
    Första veckan är lätt som en plätt, andra veckan är hemsk och klarar du den så har du gjort dig en ny vana och då flyter allt bara på! Stressa inte med att gå ner i vikt, det ger motsatts effekt..
  • MizzTez

Jo just ja! Använd viktpejl.se så har du koll på dina mått! Det är så sjukt kul att se hur diagrammet går ner hela tiden! :D

• viseversa
    Rollergirl skrev 2012-09-11 19:11:46 följande:
    Förmodligen att det är föräldrarnas fel. 
    Knappast. Som 17 åring kan man nog själv bestämma vad mans toppar i sig!
  • Severus

Tycker föräldrar har ett stort ansvar
    Speciellt så länge barnen bor hemma
    Att låta sina barn äta sig abnormt feta är ju oansvarigt om något.
    Skygglappar?

Svar på tråden 17 år 110kg