Erfarenheter av hormonspiral? Berätta!
Ni som använt hormonspiral, kan ni berätta lite hur ni upplevt det? Ris och ros? Biverkningar (positiva och negativa).
Tack på förhand!
Ni som använt hormonspiral, kan ni berätta lite hur ni upplevt det? Ris och ros? Biverkningar (positiva och negativa).
Tack på förhand!
Underbart! Inga biverkningar, förutom att jag slapp mensen men det ser jag som nåt positivt. Kände inte av den alls, varken fysiskt eller psykiskt. Slapp PMS också. Slapp komma ihåg piller eller dylikt. Enda negativa var väl att det gjorde rätt ont att sätta in den men det kan jag ta för det underbara preventivmedlet haha.
Just det, blev gravid direkt när jag tog ut den också så inget hormon som ligger kvar i kroppen länge. :)
Moma: Härligt höra! Jag oroar mig för att bli deppig och för att gå upp i vikt. Har gått ner 10 kilo under en längre period och satsar på -6 kilo till. Vill ogärna bli "bromsad" pga spiralen.
Jag har haft hormonspiral i 7 år. Helt underbart. Tog ut den i januari å var gravid i mars. Är helnöjd med allt. Ingen mens å ingen mensvärk. :D
Väldigt, väldigt lite mens. Ser på pappret att jag har mens, men behöver inte ens trosskydd...
Trivs bra för jag slipper tänka på skydd över huvudtaget på 5 år.
Men jag har fått kraftigt ökad hårväxt i ansiktet. Det är inte alls kul! Får raka mig på två små partier på hakan, samt under hakan varje dag.
Har småblödit nästan konstant i åtta månader sen jag satte in den, och nu har jag fått tillbaka monstermensvärken som jag har sluppit ett tag. Misstänker att den inte sitter som den ska så jag ska till gyn nästa vecka på koll. Jag är INTE nöjd.
Ska sätta in en i nästa v så är också nyfiken
Satte in med andra i måndags. Den första hade jag i 5 år. Tyckte det fungerade jättebra. Jag har inte haft några blödningar alls på 5 år. Nu när jag satte in min andra fick jag en liten blödning men annars inte märkt någonting. Den första gjorde inte ont att sätta in men det gjorde den andra men gick över fort. Inga biverkningar alls vad jag känner till. Gick inte upp i vikt.
Bästa preventivmetod jag testat. Har ingen mens, ingen pms och mår bra.
Varken varit med om viktuppgång eller ökad hårväxt (!??)
O hur är det med sexlusten? Någon som erfarit mer eller mindre lust? Har ni funderat på det?