• Anonym (Nojjig?)

Vad pysslar han med? Spåra mobil med gps?

Hej. Jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år, har två barn på 3 och 1 år. Vi lever ett lyckligt liv (iallafall från min sida) Förra måndagen ringde karl och sa att han skulle jobba över. Inget jag tänkte mer på. Han kommer hem ca 2 timmar senare. Även torsdagen och fredagen samma vecka jobbade han över. Denna torsdag skulle jag åka till mina föräldrar och då passerar man hans jobb, men där var det helt svart. Då blev jag lite nojjig och på fredagen åkte jag förbi hans jobb bara för att snoka men samma då, ringde då upp han och fråga vad han gjorde "Jag är på jobbet" sa han , men det var helt svart och tomt där. Hans bil var inte där heller.

Jag har inte vågat fråga var han gör, för på jobbet är han då inte för jag vill inte höra att han är otrogen, vilket jag tror! Jag låtsas som ingenting, lever i en bubbla.

Han smyger även med sin mobil, i fredags när jag kom hem efter att ha varit ute med hunden hör jag han säga "... då kommer jag över då..öh. måste lägga på. hejdå" han sa att han prata med sin mamma. Sant eller inte, det vet jag inte.
    Igår ringde hans telefon när han kom hem från jobbet, han satte den på ljudlös och ignorera den i fickan. Ett par minuter senare säger han att han ska ut med hunden. När han går iväg ser jag att han tar upp telefonen och ringer. När han kommer  tillbaka snokar jag i hans telefon men då har han raderat numrena!

Vi har en varsin dator (han har en i jobbet och jag pluggar så måste ha en egen) och den var total rensad.

Imorgon ska han jobba över igen. Jag vågar inte fråga vad han gör. Jag är för feg! Vill inte höra att han träffat en annan om så är fallet. Som sagt låtsas jag som ingenting. Jag är så lycklig och vill leva resten av mitt liv med han.

Läste i en annan tråd här på FL att en tjej hade spårat sin killes mobil? HUR gör man det diskret?  Jag vill så gärna veta vad han pysslar med och vart han är, hoss vem.... Jag vågar som sagt inte fråga han rakt ut, i vilket fall kommer han neka...Jag är så frustrerad här hemma, kan inte plugga, lätt irriterad och arg på Alla för jag är så orolig och ledsen :(

• Svar på tråden Vad pysslar han med? Spåra mobil med gps?
  • Anonym (jag)

Fy vad jobbigt! Jag tror till 90% att han är otrogen av det jag läser här att döma. Om du verkligen vill få reda på sanningen så fråga han inte för då får han ju en förvaring om att du är han på spåren. Samla bevis först och fortsätt låtsas som ingenting så länge om du klarar av det. Vet inte hur det fungerar med gps men skulle också vilja veta. Annars kan du anlita någon som skuggar han. Hoppas på det bästa för dig.

• Anonym (xxx)

Det finns ett program som om båda personer har det på sina mobilen kan man skicka meddelanden till varandra (som inte syns) och få automatiskt svar om var personen befinner sig via gps. Jag vet eftersom min sambo ville ha det på min mobil när han misstänkte att jag var otrogen. Svårt dock hur du skulle smuggla in programmet/ladda ned appen på din mans mobil utan att han märker det?

• Anonym (xxx)

Vilken slags mobil har han och du?

• Anonym (iphone)

Om han har en iphone så kan du fixa det lätt genom att skaffa ett apple-id och ett icloud-konto som du sedan lägger in på hans telefon

• Flisan79

Det beror ju på vad ni har för telefoner. Har han nyare iPhone så finns något som heter "hitta min iPhone" inne på iCloud.
    Genom iCloud på datorn kan du se var telen är OM du har hans password till ituneskontot och "hitta min iPhone" är aktiverad i telen

Om du har möjlighet så vänta utanför hans jobb när han brukar sluta och följ efter honom då han säger att jan ska jobba över.
    Alternativt berätta för någon nära vän och be dem göra det eller som "anonym (jag)" skrev, vänd dig till någon som gör detta professionellt.

Kolla dator och tele så ofta du kan. Har han brottom så kan han glömma radera.

Har du möjlighet att se hans lön? Jobbar han verkligen över så borde han ju tjäna mer pengar.

Kolla igenom hans bil efter spår som hårstrån, kvitton och annat som kan verka suspekt.

TS: kram på dig. Jag hoppas verkligen du finner en bra förklaring men tyvärr så hyser jag inte mycket hopp.

• Anonym

Har det inte själv till min iphone men har sett att de finns på app store och det står i beskrivningen hur man gör, tror det nästan vore lättare att du installera det på din tele och dator och sen lägger din  tele gömd i bilen med ljudlös på

• Anonym (Nojjig?)

Tack för alla svar! :) Jag har en iphone4 och han har en iphone4s. 

Hans inloggnings uppgifter i itunes kan jag. Vi har i princip samma lösenord dit!  

Måste jag ladda ner "Hitta min iphone" app till hans telefon först , eller finns det automatiskt i icloud? Jag är jätte dålig på detta med itunes och alla inställningar. Får han upp nån ruta i sin telefon när man loggar in sig på itunes? 

Jag känner att jag måste veta VAD han gör och VART han är. Jag har uppgifter i skolan som ska vara klara på fredag och jag kan inte koncentrera mig utan sitter och funderar, vrider och vänder på allt....

• Flisan79

"givits min iPhone" finns automatiskt om jan har iCloud vilket han borde om han har en s.
    Du går in på inställningar, iCloud och längst ner finns "hitta min iPhone". Aktivera om den ej är aktiverad.

• Anonym (em)

Varför hålla på och klydda med spårning och liknade?
    Säger han att han ska jobba över så åk till hans jobb och ring honom från parkeringen och säg att du vill att han ska komma ut en stund.

Därifrån lär det visa sig vad du ska göra härnäst.

Lycka till

• Anonym (Nojjig?)

Idag pratade jag med min bror om detta och han sa att jag skulle sluta vara så jävla feg och ställa han mot väggen. Så idag när han kom hem från jobbet frågade jag rakt ut om han var otrogen. Han kollade på mig som om jag vore galen. Sen när jag förklarade om att jag visste att han inte jobbade över, och om mobilen så började han skruva sig och frågade om jag verkligen trodde det om han , om jag trodde han var så dum att han skulle vara otrogen mot mamman till hans barn och den han älskade mest i hela världen.
    Sen vände han sig om och öppnade sin datorväska och tog fram en ask , i denna asken fanns en väldigt fin ring som det stod våra namn i samt datumet 120914.

Japp, jag som trodde han var otrogen så hade han köpt förlovingsringar.

Telefonsamtalet han hade fått när han låtsades som ingenting var från guldsmeden. Han hade raderat allt från datorn för han hade kollat på ringar. När han hade pratat i telefon och avslutat när jag kom in pratade han med sin mamma som skulle passa barnen på fredag. När han hade "jobbat över" hade han köpt ring, bokat bort på resturang, köpt kläder och donat.  

Anledningen till att han gjort detta bakom min rygg är för att jag hela tiden sagt att jag inte vill förlova mig... 

Här sitter jag med jätte dåligt samvete, men sambon förstod mig att jag trodde att han vänsteprassla, han hade trott likadant. 

• Flisan79

Får gratulera!! Verkligen. Så kul att höra något bra för en gång skull.

• argochoroligtjej
    Anonym (xxx) skrev 2012-09-11 20:05:34 följande:
    Det finns ett program som om båda personer har det på sina mobilen kan man skicka meddelanden till varandra (som inte syns) och få automatiskt svar om var personen befinner sig via gps. Jag vet eftersom min sambo ville ha det på min mobil när han misstänkte att jag var otrogen. Svårt dock hur du skulle smuggla in programmet/ladda ned appen på din mans mobil utan att han märker det?
    vad heter den appen?  skulle behöva den på min pojkvän för just nu har han gjort så att jag inte litar på han till 100%
Svar på tråden Vad pysslar han med? Spåra mobil med gps?