• trz

Konstigt utslag på knät, vad är det?

Trodde att jag fått ett myggbett på knät igår, men i morse när jag vaknade hade det växt ganska rejält. Det kliar på en irriterande nivå hela tiden, är varmt men inte upphöjt och svider om jag trycker på det. Har dock inte kliat på det alls. Nu känns det typ som en stark växtvärk i knät som strålar ner mot vaden. Lite nyfiken på vad det kan vara. Någon som har en aning? Bild finns i länken, skriver från mobilen. trz.blogg.se/2012/september/knasigt-utslag.html

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Konstigt utslag på knät, vad är det?
  • trz

Nej inte vad jag vet.. Har inte sätt någon fästing och mitt på knät borde man väl se den innan den sugit färdigt..?

• Carrossk

Ser ut som borrelia, från en fästning...Om jag vore du skulle jag kolla upp det på din vårdcentral..

• Carrossk

Jag själv hade ett liknade utslag för några år sedan.. En rund rodnad som gick kring knät.. Hade borrelia och märkte aldrig av någon fästing, men i mitt fall hade den nog bitit mig i knävecket..

• missen73

Inte säkert man ser en fästning , hanar suger inte blod bara honor tex

• trz

Det finns ingen som har några andra teorier när vi ändå är i farten?

• missen73

Jo jag skulle vilja veta hur mycket du tjänar på att vi går in på din blogg o kollar bilden :)

• trz

Absolut ingenting tyvärr. Men kunde lägga upp bilden på bloggen via telefonen, det går ju inte att lägga upp den här på fl om man inte sitter vid datorn :( hade jag lagt upp den här hade jag säkert fått många fler svar.

• trz

Men tack för alla svar. Känns lite skumt då min farmor fick borrelia för två veckor sen :P

• trz

Hm.. Sköt upp att ringa förut och nu är det borta.. Då var det väl inget? Växtvärken består dock på nätterna..

Svar på tråden Konstigt utslag på knät, vad är det?