• JennyL29

När försvann ett avslag efter förlossning?

Hejsan

Födde en son för ca en vecka sedan, har lite frågor om avslag och gå på toa efter det. MItt avslag börjar redan försvinna vilket är väldigt skönt ¨har känt mig så ofräsht efter med det. När försvann erat avslag ? hur lång tid hade ni avslaget???

När hade ni sex efter förlossningen för första gången?

Och detta med att bajsa på toan, har bara gjort det 2 ggr , det gjorde satans ont. När kommer magen igång igen? min krånglar änu ,
    tacksam för svar:)         

• Svar på tråden När försvann ett avslag efter förlossning?
  • Hoppfull84

om magen är trög kan du ju gå på apoteket och köpa nåt drivande, finns pulver man kan strö på filen/blanda i josen på morgonen som inte går över i bröstmjölken som liksom fluffar till det så det kommer ut snabbare och lättare. apoteksfolket vet vad du ska ha.

Det kan ju olika snabbt att bli av med avslaget, men kom ihåg att så länge du har gulaktiga flytningar så är det avslag även om det inte är blod längre. så innan flytningen är borta får man vara försiktig med bakterier, sex, bad osv..

• MissNora

Hade det exakt fem veckor. Köp frukt-och fibertabletter på hälsokosten eller Apoteket så kommer det igång igen.

• JennyL29

ok tack för tipset, jag är så gl ad att själva blodet är borta men sk atänka på flytningen med.

Ska till apoteket idag tror jag och köpa lite.  

• emilyh

Hade också mitt i ca 1 vecka, inom 2 var det helt borta.

Hade sex första gången ca 3 veckor efter förlossningen.

Det där med magen är så olika tror jag..det viktiga är nog att man försöker gå redan dagen efter och sen så fort det behövs. Väntar man i början kan det nog krångla till sig lite. Ja, eller så äter du bara sån frukt man blir lite lös i magen av typ russin el katrinplommon :)

• LillyLolo

Hade det i ca 2 veckor tror jag.
    Gick på toa kanske tre dagar efter. Och det lättaste är om du håller för där fram med papper när du ska trycka på, jag vågade inte trycka på men fick det tipset av en barnmorska på förlossningen.

• Maj80

Köp frukt och fibertabletter på apoteket eller laktulos. Mitt avslag var helt borta innan de var 3 veckor, varav sista veckan knappt något. Efter första barnet vågade jag inte ha sex innan efterbesöket så då var han 10 v. Efter andra barnet väntade vi inte lika länge, ca 3 veckor.

• Emelie94

Fick min tjej för ungefär 1,5 vecka sedan och har bara lite blod, rent blod, på morgonen. Är de normalt? Har dessutom inflammation i livmodern.

• Brioche

Efter första förlossningen försvann avslaget efter 6 veckor.

Efter andra förlossningen försvann det helt plötsligt efter fem dagar. Jag tyckte att det var jätteskönt, men lite konstigt. Tio dagar senare vaknade jag av värsta störtblödningen, har aldrig varit med om maken. Sen försvann den också snabbt och 5 dagar senare fick jag en sån störtblödning till. Då åkte jag till gynakuten och där konstaterades det att livmodern vad full av blod och att det fanns hinnor kvar som låg för och inte lät blodet komma ut. Läkaren drog ut hinnorna och jag fick tabletter som skulle dra ihop livmodern. Efter det hade jag normalt avslag i totalt 5 veckor. Så i mitt fall var det inte "normalt" att avslaget försvann så kort tid efter förlossningen men det där är ju så individuellt så det kan säkert vara helt normalt också.

Svar på tråden När försvann ett avslag efter förlossning?