• Spana

vad målar ni ögonbrynen med??

Vad sjutton har man till ögonbrynen?

Nu har jag en brun penna, som inte allt är bra. Fel färg och allt. 

Jag kan inte produkter inom detta område. Är det pennnor, skuggor eller annat man har? Vad är bästa produkten enligt er? 

Finns det nån färg som passar de flesta? Har rätt mörka bryn i vanliga fall, men vill markera dem lite extra och göra dem lite fylligare på vissa ställen.

Tack på förhand!       

• Svar på tråden vad målar ni ögonbrynen med??
  • banansmoothie

Det finns både ögonbrynspennor och ögonbrynsskuggor. Det vanligaste numer är pennor. Det finns massor av färger så det borde gå att hitta en som passar, men man får kanske leta runt lite om man har en ovanlig färg (röda t.ex. har MAC). Annars kan man använda ögonbrynskuggorna, då kan man blanda till rätt färg själv. Men skuggorna är mer beroende på håret du redan har där för att fasta. Det funkar t.ex. inte för mig som har ett ärr mitt igenom ögonbrynet som jag vill måla över. Gå och fråga sminkpersonalen på Kicks eller Åhlens eller liknande, de är oftast väldigt hjälpsamma!

• kiriaki

Jag anvander en skugga + pensel, blir helt klart finare an med en penna! :) Make-up store tror jag har en ogonbrynsskugga med 3 olika nyanser sa man kan anpassa sjalv efter humor/harfarg

• Jooosie

Jag har mörka bryn, som egentligen inte behöver fyllas i så mycket, och använder YSLs ögonbrynspenna i färg nummer 3 Glazed Brown. Den är lagom mjuk, har borste i andra änden och färgen är perfekt gråbrun. Har även vänner med betydligt ljusare bryn som använder samma färg som jag.

• felicityporter

Jag tycker att ögonbrynspennor fungerar bäst om man har ganska tunna och/eller glesa bryn som kräver mycket ifyllning. Har man däremot tjockare bryn och mycket hår att jobba med fungerar ögonbrynsskugga tillsammans med snedskuren pensel bäst (och såklart ögonbrynsgelé eller ofärgad mascara för att hålla dem på plats).

Jag använder en skugga från Face applicerad med snedskuren pensel. Jag har hört mycket gott om Wet'nWilds ögonbrynskit (billigt också!) och trots att jag inte har provat det själv skulle jag rekommendera nybörjare att börja med det eftersom det överlag har positiva recensioner och är så billigt. Föredrar du ögonbrynspennor kan jag varmt rekommendera Maybellines nya "Master Brow", en mycket bra budgetprodukt!

Ett vanligt misstag är att välja en färg som är alldeles för mörk, oftast blir det snyggast att välja en färg som är en till två nyanser ljusare än den naturliga hårfärgen.

• Bong

Jag använder Clinique Eyebrow superfine pencil i färgen dark brown.
    En väldigt lätthanterlig penna där man liksom skruvar upp stiftet.
    Rekommenderas!

• Spana

tack snälla ni för era svar! Ska shoppa till helgen så jag vill ha lite koll på vad jag ska köpa :)

• bonsai

Jag använder sensai/kanebo penna som man fyller i o sen suddar till en naturlig look. Den finns i brun ton o i grå ton. Den passar alla typer. Det blir inga sträck heller o ser bra ut hela dagen. Fråga på kicks efter din färg!

• AnnaLeigh

Förr använde jag ögonbrynspenna, men jag tycker det ser lite för hårt ut. Det senaste året har jag använt Wet´n wilds ögonbrynskit (skugga) med en snedställd ögonbrynspensel och det blir mycket snyggare! Ser mer naturligt ut.

Svar på tråden vad målar ni ögonbrynen med??