• tobiq

Ni som haft tandställning!

Jag plockade ut min räls för ca 3 år sedan, hade då haft den i drygt 5 år så ni kan tänka er att mycket behövde korrigeras. Har nu ståltråd på insidan av båda tandraderna, och tanken att dessa ska sitta där för alltid för att inte tändernas ska flyttas tillbaka. Nu har jag känt att limmet på ett par tänder släppt, tråden är dock i samma läge än, men imorse upptäckte jag ett litet glapp mellan framtänderna så tänderna måste ha rört sig! Måste man bita i det sura äpplet och pallra sig till svindyra tandregleringen? Pluggar med två barn och har inte direkt någon budget!

Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Ni som haft tandställning!
  • Edda2

Har med haft räls och andra tandställningar har nu också ståltråd och haft i kanske 15 år eller något.
    Den har lossnat på ena tanden och ja man får ju gå dit och så sätter de på lite lim, vet dock inte vad det kostar.
    Nu är den lite lös igen men har inte kommit iväg för att fixa...

• hrewak

Hade räls i 3 år. Fick lös tandställning att ha i överkäken (började ha den dygnet runt och trappade sedan ner långsamt).
    I underkäken hade jag tråd, men den lossnade på ena sidan efter ett tag (minns inte hur länge jag haft den då) men då togs den bort. Så slapp jag det problemet.
    Mina tänder har flyttat sig pyttelite efter att tråden togs bort, men inte så att det syns/stör.

Svar på tråden Ni som haft tandställning!