• Anonym (billigt/dyrt)

Biltema, Blocket eller barn butik.. vart skulle ni köpa bilbarnstol??

hej... 

jag som rubriken lyder.. vart skulle ni kunna köpa en bilbarnstol ??  finns ju ett antal butiker som säljer, men undrar om dom som är billigare är dåligare än en som är dyr.. skulle ni kunna köpa på blocket eller tradera??

varför och hur skulle ni göra.. ???? 

jag är själv ensamstående mamma och inkomsten är inte den bästa.. men skulle jag vara en sämre/dåligare mamma för att jag köper en bilbarnstol på BILTEMA eller BLOCKET???? pga PRISET ?? 
    självklart köper jag bara en stol som är godkänd och inte krockad!!!

///  

• Svar på tråden Biltema, Blocket eller barn butik.. vart skulle ni köpa bilbarnstol??
  • Blaha

Jag hyr från if.

Skulle aldrig köpa på blocket, litar inte på folk.

• Anonym

Jag har köpt från Babyproffsen.
    Köpa begagnad stol vet jag inte...litar nnog inte tillräckligt ycket på folk, sen finns de ju de som tar lika mkt för en begnad stol som en ny..
    hyr om du kan, då vet du att du får en stol som är kollad.

• Anonym (billigt/dyrt)

va... kan man hyra stol??? de visste inte jag.. de måste jag kolla... kanske är billigare då... 

• rojlen

Köpt acta graco från en leksaksförmedling. Bara kolla datum på bilstolen. betalade 600 kr. Första stolen hyrde jag från en leksaks affär. 450 kr för 1 år.

• Karin 748

köpte både stora stolen och babyskyddet begagnat av  kompisar begagnat. Mitt tips är att försöka köpa av någon man känner och litar på, om man kan. Annars kolla så stolen inte är krockad (som du sa) och inte för gammal. Hur gammal är ditt barn? Vet inte om Biltema har någon bakåtvänd stol? kanske de har?
    Ett annat tips är att kolla på babybutiker för fjolårsmodeller. De brukar säljas mycket billigare. Annars finns ju flera köpes/bytes/säljes sidor på fb för människor i ens närområde där man kan kolla också?

Tycker inte man är sämre mamma, så länge man är noggrann och kollar säkerhetsmärkningarna, att stolen är krockad, passar bilen osv.  :)

• Anonym (billigt/dyrt)

Tack för alla svar... 

min dotter är 4 år och kan inte sitta i sin stol  längre så jag behöver byta till en framåt vänd stol...  det är därför jag fråga er.. 

Tack. 

• missen73

Vi hyr oxå från if enkelt o bra , 102 kr i mån o man får behålla sista stolen

• Ripper500

Aldrig blocket. Många bilbarnsstolar (särskilt för nyfödda) blir förbrukade om man exempelvis tappar den i golvet.
    Även många tyg är brandskyddade och skyddet försvinner om man tvättar med sköljmedel.

Så även om den inte är utsatt för krock kan den vara dålig/förbrukad.
    Vi har alltid köpt nya men det svider ju eftersom de kostar en del.

• Sisisisi

Jag köper nya stolar, den stol jag vill ha i en butik som har bäst pris. Jollyroom och andra webbutiker har oftast bäst pris. En av våra bältesstolar, britax adventure, hittade jag i en webbutik för 600 kr!!

Mitt tips är alltså att leta efter bästa priset på en ny stol. En bältesstol skulle även kännas okej att köpa begagnad.

• Bambusa

dom flesta barn brukar kunna åka bakåtvänt till 5år, eftersom de är då nacken är tillräckligt stark att klara att åka frammåt, min snart 4åriga dotter har mkt kvar att växa i sin bakåtvända, men hon är inte så lång -bara 98cm)..
    i henens, den största bakåtvända -britax twoway åker barn upp till 120cm bra.. vet två som är över 110 som åker i sånna bakåtvänd.. men många bakåtvända stolar är mindre än britax twoway..   hade ja inte råd att köpa en ny skulle ja mkt hellre köpa en bagagnad twoway och ha bakåtvänd än en ny bältesstol/kudde frammåtvänd.. minst till 5års dagen.. även om dom väger 25kg kan dom åka ett tag till, ca 3kg till,eftersom stolen är så lätt i sig.. detta enligt bob från säkerhetsbutiken -han va med i britax förr..

babyskyddet köpte vi av min syster.. sen hade vi en bakåtvänd av den lite indre sorten, acta graco cosmic comfort s, och nu britax two way, båda nya.. men har begagnad twoway i morfars bil..  britax twoway är rätt billig med ca 1200kr ibland på rea, årets färger kommer reas ut snart skulle ja tro..

Svar på tråden Biltema, Blocket eller barn butik.. vart skulle ni köpa bilbarnstol??