• Mareldsbarn

Tips på present till 6-åring sökes!

Snart fyller en go tjej sina sex efterlängade år. Hon har precis börjat "nollan" och fått sig en ny skolväska inhandlad med tillhörande block och penna. Hon är "stoooor" nu

Vad sjutton skall man köpa till en 6-åring som har de flesta spelen och småleksakerna?

Börjar det bli dags för bokläsning på kvällarna med kapitelböcker? Vad läser ni föräldrar för era barn i den åldern?

Finns det något annat man kan inhandla som gör en tös glad av att få?

• Svar på tråden Tips på present till 6-åring sökes!
  • katalysator

Hög tid för kapitelböcker, skulle jag säga! Satsa på sådana som i början kan läsas av en förälder, men som snart även kan läsas av barnet själv (om hon inte redan är väldigt tidig med läsningen) och som håller i många år framöver. Narnia-serien eller några väl valda Astrid Lindgren-böcker kanske? Glad

• anka och uggla

Jag jobbar i förskoleklass och barnen där äääälskar böckerna om Lasse-Majas detektivbyrå samt böckerna om Nelly Rapp. De är precis lagom utmanande för den åldern, lite kluriga och med en skön sensmoral som passar till efterföljande diskussioner. Kan varmt rekommendera!

• Calici

Hopprep var något min dotter gillade när hon var 6, Likaså pyssel av olika slag. Typ måla på porslin/glas, väva, sysaker osv. Finns ganska mycket roliga pysselgrejer att köpa om hon gillar sådant.

• Lisafisan

Läste nyligen "Kalles Chokladfabrik" för mina 6 åringar! Väldigt uppskattat av både dom och mig ;)

• Mareldsbarn

Tack för alla tips!

Jag beställde 'stora boken om sandvargen' innan jag läste era svar. Någon som vet något om den? Tror ni den kan passa?

Pyssel blir bra! Då blir hon glad ;)

• Anne69

Skrivbord har blivit en total hit i vår familj. Det är så spännande att ha ett riktigt skrivbord, fina pennor och askar att lägga sina grejer i.

Svar på tråden Tips på present till 6-åring sökes!