• Anonym (puff)

"Rätt till aktivitetsstöd"

Jag undrar har man ingen rätt att få aktivitetsstöd från fk när man är i en arbetsmarknadsåtgärd så som ame i kommunen?Hade aktivitetsstöd from 16maj 2011 tom 30maj 2012 men är fortf i en fölängd period kvar på samma arbetsmarknadsåtgärd,har endast stöd från kommunen nu och som då är lägre ersättning nu änn
    med aktivitetsstödet,känns som af och handläggare driver mig vidare in i fas3 fast jag ej skall vara där
    då jag hafft arbete from 18 augusti 2008  tom 15april 2010,har aldrig varit långtidssjukskriven men
    däremot arbetssökande i perioder..samt har jag en viss problematik att ta jobb som helg,kvällar då
    mitt barn har problematik och ej någon barnvakt,har läkarintyg om barnet men något som ej af
    tar till sig alls nu i mitt arbetssökande.Hur länge har man rätt att få aktivitetsstödet?HJÄLP!!!!!!! 

• Svar på tråden "Rätt till aktivitetsstöd"
  • Försäkringskassan

Hej,
    Eftersom vi svarar på frågor om sjukpenning och sjukersättning i detta forum, så behöver jag hänvisa dig till att ringa oss istället på tfn 0771-524 524 och där välja avdelningen för Övriga frågor, då kan du få svar på dina frågor rörande aktivitetsstöd.

Hälsningar
    Anna, handläggare

Svar på tråden "Rätt till aktivitetsstöd"