• Uppror

Ok säga fula saker vid bråk?

När min man blir riktigt arg och frustrerad på mig säger han fula saker. Så som "din jävla fitta", "sur-kärring", "ditt jävla krog-luder" osv. Han skriker dessa ord med avsky i rösten. Han ber aldrig om ursäkt förrän jag påtalar det eller hotar om separation. Ofta säger han "att han ber om ursäkt om jag gör det först".

Han är på många sätt en fantastisk partner och pappa. Men just denna sida kan få mig att vilja lämna honom. Överdriver jag?

• Svar på tråden Ok säga fula saker vid bråk?
  • LiamsMamma

Jag och min sambo är rätt duktiga på att säga dumma saker också till varandra men även lika duktiga på att säga förlåt.. Men självklart är det inte ok men i stundens hetta blir det tyvärr så..

• Färgpaletten

Inte ok hos oss. Visst har de kommit nått elakt ibland men då ber man om ursäkt sen. Berättat för honom att du tar illa vid dej av hans uttryck?

• Vit Lilja

Spontant säger jag absolut inte, troligtvis därför att jag och sambon är enormt duktiga på att kalla varandra hemska namn vid bråk och det går inte att ta tillbaka sen... 

• Färgpaletten

Bra inlägg! Säger man nått som tar illa så sitter de kvar och försvinner inte av ett förlåt. Vi har aldrig använt så hemska ord. Men ber om ursäkt om idiot slinker ur i ilskan.

• Aaglars
    Utropstecknet skrev 2012-09-12 15:18:04 följande:
    Surkärring skulla jag väl kunna tolerera men det andra? Aldrig i livet!
Svar på tråden Ok säga fula saker vid bråk?