• Skogsråttan

4 och 2-åring på buss med dagis?????

Mina barns dagis ska på utflykt och det är ju kul MEN....

De ska åka 45 minuter i en vanlig buss UTAN bilstolar eller någonting.. endast midjebälte...

Jag verkar vara den enda föräldern som överhuvudtaget höjer på ögonbrynet åt detta! Är det ok att skicka iväg typ 30 barn med fröknar i en vanlig buss på en väg med mycket vilt och inte för ett ögonblick tänka på säkerheten? Tänk om bussen tvärnitar eller krockar med något??? Är det värt det??

Är det någon som håller med mig eller hur hade ni gjort???  

• Svar på tråden 4 och 2-åring på buss med dagis?????
  • missen73

Har du bilstol med dig om du åker buss med barnen ??

• Duckan

Nu åker vi mest buss i city, finns inga bälten där, men jag skulle nog inte kommentera om dotterns fsk skulle åka på en längre tripp utanför tullarna heller.

• Duckan

Vi åkte transferbuss på Mallis i somras med endast bälte att tillgå.

• Skogsråttan

Jag åker inte buss med barnen överhuvudtaget..... JUST för att jag inte anser att det är ett säkert sätt att färda barnen i....

• missen73

Tycker du att förskolan ska hoppa över utflykter eller släpa med sig bilstolar till alla som ska monteras innan dom kan åka ?
    Många förskolor åker buss med barnen , sen är det nog större risk i city än på landsväg !
    Koppla av o låt barnen ha en rolig utflykt

• Duckan

Då får du väl hålla dina barn hemma den aktuella utflyktsdagen. För du tänker väl inte hindra alla andra som får att åka?

• mirre67

Jag säger som Duckan, håll dina barn hemma den dagen då eller ordna barnomsorgen på annat sätt den dagen, för jag antar att du inte menar att förskolan ska rätta sig efter dig och avstå utflykten? Hur tror du människor utan bil gör när de ska åka någonstans och bara buss finns att tillgå?

• Skogsråttan

Så ni skiter fullständigt i era barns säkerhet bara era barn kommer ut på utflykt???? Jag hoppas aldrig det händer era barn något i bussen för jag tror aldrig ni skulle förlåta er själva om det händer något....

• Skogsråttan

och det är väl klart att de får rätta sig efter mig??? Mina barns säkerhet ska definitivt gå före deras deras lust för äventyr!!!!!!

• Rani

Har aldrig sett ett barn i bilstol i buss om det inte varit långfärdsbuss. Troligen därför ingen reagerar. Självklart ska dagis ta barnen på utflykt. Om du tycker det är läskigt så håll barnen hemma den dagen.

Svar på tråden 4 och 2-åring på buss med dagis?????