Extremt trött dagligen och känner mig bakis varje morgon
Hej,
tänkte kolla om fler känner igen symptomen.. men lite bakgrundsinfo: jag har ett heltidsjobb som jag trivs bra med, det är dock relativt nytt och lite längre dagar än jag är van vid men det är roligt och jag trivs bra. Under uppväxten hade jag det tufft men är "back on track" nu, är 25år och ensamstående sen start med min goa dotter som snart blir 6 år. Har dock på senare tid fått en del panikångestattacker men inget jag sökt hjälp för då de är lindriga.
Så, senaste halvåret har jag blivit tröttare och tröttare dagtid. när jag kommer hem (runt 17:30) verkligen tvingar jag migsjälv att ställa mig och laga mat, är helt slut efter jobbet. Sen är energin slut. När dottern somnat går även jag och lägger mig vid 20.00, oftast ligger jag och kollar på tv i sängen till typ 21-22. Klockan ringer vid 6:30 på morgonen så jag får ju verkligen mina sovtimmar.
Men senaste veckorna har det eskalerat, jag kan sitta och leka med dotra så bara blir jag extremt sov-trött och måste bara sova en timme eller två, detta kan vara mitt på dagen eller kvällen eller när som helst. Innan så har jag mest bara haft slut på energi och blir trött, men nu är det alltså så att kroppen bara skriker efter sömn. Nu orkar jag verkligen inte vara uppe till 21 utan somnar som en stock vid 20 ihop med dottern. När detta eskalerade så började jag även känna mig bakis på mornarna, helt tjock och dimmig i huvudet, lätt illamående, absolut ingen matlust.. Ja, precis som en riktig baksmälla trots att jag inget dricker. Ofta kommer trötthets attacken på dagtid strax efter att jag ätit.
Är det någon som känner igen sig i detta? Jag blir nojjig på att det kan ha att göra med dendär vaccinsprutan som gjorde folk sjuka i narkolepsi. Men det visar ju sig inte på samma sätt, plus att det var så längesen. Undrar bara vad fasiken som kan vara fel?