• annojb

vanligt att grav.symtom kommer o går?

fick mf förra månden och är nu gravid igen, v. 5.

Livrädd för ännu ett mf och analyserar tyvärr minsta lilla symtom.
    hade före bim rejäla grav.symtom såsom illamående, molvärk, doftkänslig...

Nu kan jag ena dagen ha både illamående och molvärk, för att nästa dag inte ha ett enda symtom.

Och givetvis, de dagar, som idag, när jag är helt symtomfri - är jag orolig att det är ett mf på g igen... .Obestämd

så nu undrar jag så klart, ngn annan liksom mig som har/haft grav.symtom som kommer- o går? har det gått bra iaf?

har en dotter på 2,5 år och fick då mina första symtom vid v. 7. sen höll de i sig till v. 12 för att sedan bara övergå till molvärk genom hela graviditeten.

tacksam för svar! Glad

• Svar på tråden vanligt att grav.symtom kommer o går?
  • mp90

I början av min grav hade jag varannandag! Varannan dag va skit rent ut sagt! Sov dåligt, mådde illa osv sen kom de en dag o då mådde jag okej :) nu är jag i v 33! Såklart kan de gå upp o ner! Speciellt nu när du känner efter riktigt mkt:)

• Insanejane77

Jag är gravid i v 8 och har inte alla symtom varje dag utan kanske mer så som du säger, varannan dag eller kanske en stund på kvällen för att nästa dag inte ha några symtom alls Glad

• annojb

åh, vad skönt att höra! tack för att ni delar med er! Glad

precis som du säger mp90 -man känner kanske efter lite väl mkt... Flört

lycka till med era graviditeter!

ngn annan med liknande erfarenhet?!

• SandraFelicia

Jag är gravid i v9 med mitt första. Jag har också symtom till och från och är jättenojig trots att jag var på vul förra veckan och fick se lilla hjärtat slå. 
    Ibland känner jag av växtvärk i livmodern, ibland kan det hugga till ordentligt kring äggstockarna och känningar i underlivet.. har nån av er känt så också??

• Insanejane77
    SandraFelicia skrev 2012-09-14 14:52:51 följande:
    Jag är gravid i v9 med mitt första. Jag har också symtom till och från och är jättenojig trots att jag var på vul förra veckan och fick se lilla hjärtat slå. 
    Ibland känner jag av växtvärk i livmodern, ibland kan det hugga till ordentligt kring äggstockarna och känningar i underlivet.. har nån av er känt så också??
    Ja, dom säger att det är helt normalt och att det är som du säger, växtvärk. Jag har så också :)
  • malinstlm

Nu är det visserligen sju år sen sist, men alla mina tre graviditeter har jag mått förfärligt. Kräkts, svimmat... Nu är jag i v 8-9, och mår riktigt bra. Visst lite illa mår jag ibland, tidig morgon och sen kväll, och har spända och onda bröst och lite molvärk i magen. Men jag mår ju mest bra?! Och jag vet hur galet det låter, att oroa sig för att för att man mår för bra, men det är precis vad jag gör.

• annojb
    SandraFelicia skrev 2012-09-14 14:52:51 följande:

ja... känner precis så typ varannan eller var tredje dag... igår hade jag massor av hugg, stick och mol... magen var svullen och jag kände mih verkligen gravid.

idag är jag återigen "smal" om magen, har inga som helst symtom, inget mol, inget illamående...

blir lite knäpp av detta och man är ständigt nojig för att ens lill* inte finns längre... Rynkar på näsan

hade nästa hellre haft en massa kräkningar, molvärk hela tiden etc... Flört
  • annojb
    malinstlm skrev 2012-09-14 15:04:47 följande:
    Nu är det visserligen sju år sen sist, men alla mina tre graviditeter har jag mått förfärligt. Kräkts, svimmat... Nu är jag i v 8-9, och mår riktigt bra. Visst lite illa mår jag ibland, tidig morgon och sen kväll, och har spända och onda bröst och lite molvärk i magen. Men jag mår ju mest bra?! Och jag vet hur galet det låter, att oroa sig för att för att man mår för bra, men det är precis vad jag gör.

haha, o - känner igen mig i det ja... som sagt, hade nästa hellre mått lite dåligt! Flört
  • golightly

Känner igen mig väldigt mycket! Mådde grymt illa när jag väntade min dotter, drabbades sedan av ett missfall, innan dess illamående. Under den här graviditeten kom illamående under vecka 7 först och inte alls lika mycket som innan. Vissa dagar mådde jag inte illa alls och ställde in mig på att allt var kört. Är nu i vecka 23 och väntar en pojke. Försök slappna av, även om jag vet att det är svårt! En dag i taget. Och kanske kommer fler symptom snart.

• annojb
    golightly skrev 2012-09-14 20:04:54 följande:
    Känner igen mig väldigt mycket! Mådde grymt illa när jag väntade min dotter, drabbades sedan av ett missfall, innan dess illamående. Under den här graviditeten kom illamående under vecka 7 först och inte alls lika mycket som innan. Vissa dagar mådde jag inte illa alls och ställde in mig på att allt var kört. Är nu i vecka 23 och väntar en pojke. Försök slappna av, även om jag vet att det är svårt! En dag i taget. Och kanske kommer fler symptom snart.

åhh, varmt tack för ditt svar! Glad

kan säga att jag behövde det nu!
    har hela dagen idag varit övertygad om att det är kört... mest för att jag inte haft ngn symtom idag alls,dels för att jag efter grym molvärk igår märkte att mina flytningar var mer ljusguloranga än tidigare....

hoppas sååå att det går vägen denna gång!!
Svar på tråden vanligt att grav.symtom kommer o går?