• Melan

Installera tvättmaskin så - går det? *desperat*

Hej på er ni som jobbar med detta eller vet hur det går till. I vårt badrum finns redan avlopp och såndär eldosa framdraget till tvättmaskin. Men, på fel ställe. En "normal" tvättmaskin får inte plats där, på bredden. Jag vill hellre ha tvättmaskinen bredvid handfatet.

Vad görs med avlopp, el och vatten då? Blir det extremt mycket dyrare? Jag tror inte det skulle bli så fint att dra elkablar och och avlopp tvärs över badrummet eller ut i duschen.

Förstår ni vad jag menar? Säg till om de behövs bilder eller något. 

• Svar på tråden Installera tvättmaskin så - går det? *desperat*
  • Nyfiken gul

jag antar att det stått en liten toppmatad tvättmaskin på stället där dosan satt och att det är därför det inte får plats en vanlig tvättmaskin. 

Avloppsslangar brukar kunna vara ganska långa på en tvättmaskin så där är det ingen större fara att dra den åt något annat håll - jag vet att en del har slang ner i handfatet tex för att man flyttat tvättmaskinen till annan plats. 

Men el får du absolut inte dra själv som du vill i ett badrum - inga ursäkter - det måste  en elektriker komma o fixa åt dig. uttaget kan absolut dras om och flyttas men det måste en elektriker göra. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Melan

Nej, jag är väl medveten om att jag inte får göra något av detta själv. Jag vill ha ett nytt avlopp till maskinen isåfall eftersom jag inte vill ha rör/slangar som är väldigt synliga. Om det ska dras från där jag vill ha maskinen till där avloppet till den förra var så kommer det gå genom duschen och ut över golvet.

Tänkte om de kunde koppla såsom man gör med diskmaskin? Alltså att avloppet från handfatet och maskinen är samma. Funkar det?

• Purpurbräcka
    Melan skrev 2012-09-12 16:14:16 följande:
    Nej, jag är väl medveten om att jag inte får göra något av detta själv. Jag vill ha ett nytt avlopp till maskinen isåfall eftersom jag inte vill ha rör/slangar som är väldigt synliga. Om det ska dras från där jag vill ha maskinen till där avloppet till den förra var så kommer det gå genom duschen och ut över golvet.

Tänkte om de kunde koppla såsom man gör med diskmaskin? Alltså att avloppet från handfatet och maskinen är samma. Funkar det?
    Det borde funka att sätta en sådan här mojäng mellan handfatet och vattenlåset:
    http://www.vvs-klimat.se/product.html/grenror-32-vit-fp78500-m-lek-m-gren-25-m-sl-n-packn-o-mutte?category_id=537
Svar på tråden Installera tvättmaskin så - går det? *desperat*