Hjälp att hitta balans i varannanvecka-livet
Sen i maj är jag och mina barns pappa separerade och ligger i skilsmässa. Vi har barnen varannan vecka och kommer oftast hyffsat överrens. Det har löst sig ganska bra med andra ord. Men jag har lite svårt att hitta balans känner jag. Den veckan jag har barnen vill jag ju helst av allt kunna umgås i lugn och ro med dom och ge dom massor med uppmärksamhet. Men jag jobbar till 15.30 två dagar, 17 en dag, 18 en dag och 16.30 en dag i veckan. Det är egentligen bara dom dagarna jag slutar 15.30 och på helgerna som vi hinner göra något annat än att hämta på skola/förskola hem och laga middag, duscha, godnattsaga och hoppa i säng. Visst, det är ändå två dagar och helgen men det är mycket man vill hinna med och jag känner mig otillräcklig som förälder, blir stressad och irriterad och det går ju ut över döm trots att anledningen att jag är stressad är för att jag inte har tid med dom... Det blir dubbelt fel på nåt sätt. Sen den veckan jag inte har dom. Det är så tomt! Jag sitter i soffan alldeles själv hela kvällarna och har absolut ingenting att göra! Laga mat till sig själv är inte så roligt så det blir kanske en varm macka eller lite gröt. Har inte en massa måsten som tar tid och ingen städning och disk att tala om, det är ju bara jag här. Med andra ord.. Obalans! Hur gör man för att hitta rätt? Jag ber redan nu om ursäkt för hur inlägget ser ut. Jag har styckeindelningar men det kommer inte synas eftersom jag skriver på telefonen :)