• Anonym

    Nästan total sfinksrruptur, epidural slutade fungera från en sek till en annan

    Borde jag ta ett kejsarsnitt nästa förlossning?

    Jag fick en nästan total sfinkterruptur när jag fick min son. epiduralen slutade att fungera helt plötsligt och jag blev så shockad att jag sparkade sönder hela sjukhussängen i ren och skär panik.  Orkar inte ens tänka på hur rädd jag är för ytterligare en förlossning nu i maj.

    Vad ska jag göra? Hur stor är sannolikheten att epiduralen inte fungerar då heller?

    Hur ska jag kunna ta hand om min son plus en till med ett stort kejsarsnittssår på magen?

    Tänk om rupturen blir total under nästa förlossning?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Nästan total sfinksrruptur, epidural slutade fungera från en sek till en annan
  • lena2012

    Hej !

    Du var förstföderska förra gången  och denna gång omföderska vilket brukar vara en väsentlig skillnad  åt det positiva hållet.
    Rent medicinskt  måste man göra  en  bedömning  vid en gynekologisk  undersökning för att se hur du  läkt, om vävnaden är elastisk . Frågan är  också  om du har men av bristningen , om du  själv kan styra när du behöver  släppa gaser eller  avföring. PÅ MVC bör du  träffa läkaren.
    Vad gäller epiduaralen kan den mycket väl  bli bättre denna gång men det går inte att  se  förrän man har lagt den.    
    Hälsningar
    Lena  

Svar på tråden Nästan total sfinksrruptur, epidural slutade fungera från en sek till en annan