• etthjerta

Vemringde.se

Har köpt appen vemringde.se för att slippa få samtal av ihärdiga försäljare. Innan man laddade ner appen så läste jag om den och där står det som jag fattade det att appen blockerar vanliga nr från försäljare så dom inte kan ringa till en och att man även kan lägga in egna nr och blockera.

Men, nu när jag installerat appen så ringer dom likförbannat. Enda skillnaden är att det står "Blockerad av vemringde.se ringer" Istället för telefonnumret när det ringer. Vad hjälper det mig?! Jag vill ju att dom inte ska kunna ringa ALLS till mig! Går det att få till elr har jag köpt en helt värdelös app?

Någon vänlig själ som kan hjälpa en okunnig människa som jag? Drömmer

• Svar på tråden Vemringde.se
  • xexa

Spara alla telefonförsäljarnas nummer och döp dom till ngt tex: 'svara EJ' sen så ställer du in dessa nummer på ljudlöst så att när dom ringer så blir det automatiskt ljudlöst, dvs du kommer inte att rusa och kolla vem som ringer utan du ser bara sen 'missat samtal - svara EJ'. Detta funkar bättre än appen. Jag har säkert 7 sparade nummer som dyker upp som missade samtal ibland.

• Zchimla

Jag har True Caller ASBRA - där kan man bara välja "spam" och häpp så kan inte de ringa igen

• Zchimla
    Zchimla skrev 2012-09-12 21:49:33 följande:
    Jag har True Caller ASBRA - där kan man bara välja "spam" och häpp så kan inte de ringa igen
    Dessutom gratis
  • etthjerta

Oke,då får jag prova det. Ska även ladda ner den appen å se om den funkar bättre stället! Tack för hjälpen! Glad

• etthjerta

Hm,det blir ju exakt samma sak med True caller. Vet inte om jag kanske var otydlig men det jag vill uppnå är att dom inte ska kunna ringa ALLS. Det vill säga,det ska inte synas hos mig att dom ens försökt ringa! Mitt nr ska va spärrat för alla försäljare och undersökningsgubbar att ringa till! Att jag får en varning när dom ringer gör ju ingenting bättre,jag vet ju redan att det är dom när jag ser numret...

Men nu sen jag läst på lite så ser jag att DET GÅR INTE att få till det som jag vill ha det. Rynkar på näsan Apple tillåter tydligen inte den funktionen i appar. Sen stod det att dom väntar på ett godkännande från apples sida och först då så skulle det vara möjligt att blockera samtal helt. Aja inget att göra åt då,får fortsätta trycka bort dom en efter en,den som väntar på nåt gott...Flört

• xexa

Nej det går inte, tyvärr. Det är förjävligt. Men därför så tycker jag att du ska göra som jag föreslog ovan, så hör du aldrig när dom ringer.

• Fröken Blå

Jag brukar upplysa dem att det dom gör är olagligt och att de inte får kontakta mig någonsin igen. Enl DM-nämnden får man inte ens bli kontaktad av företag som har blivit tipsad av någon annan kund om dig. Var på Ica banken när de kontaktade mig om försäkringar (eller eg min sambo eftersom han stod på abonnemanget). Ringde upp Ica banken och gjorde klart och tydligt att jag skulle gå vidare om detta upprepades, det var inte första gången de tog kontakt.
    Annars brukar jag kolla om mitt nr finns på eniro och hitta.se och då ber jag operatören om hemligt nummer och har även spärrat mig hos flera av adressregistrerna som finns som SPAR bl a.

• JPT

Jag har en Samsungtelefon och när det ringer från ett telefonnummer som man inte vill ska ringa igen (till exempel telefonförsäljare) kan man direkt lägga till numret på en "svart lista". Det gör att samtalet blockeras på en gång nästa gång. Ingen app man behöver ladda ned - supersmidigt! Glad

• etthjerta

Nee,det e superdåligt! Men får göra så då så att man inte hör det helt enkelt...

• xexa

Hur lägger man till ett nummer på en "svart lista" så att det blockeras???

Svar på tråden Vemringde.se