Kurs i schemaläggning??
Hej!
Jag undrar om det finns någon kurs i schemaläggning. Helst distans på halv eller kvartsfart... Eller det kanske finns någon som kan rekomendera ett bra program??
Hej!
Jag undrar om det finns någon kurs i schemaläggning. Helst distans på halv eller kvartsfart... Eller det kanske finns någon som kan rekomendera ett bra program??
Vad är syftet med kursen? Att lära dig ett program du redan idag använder på din arbetsplats, eller bara lära dig rent allmänt om schemaläggning?
Det är så att jag lägger schema till en förskola. I dagsläget gör jag allt för hand, räknar timmar och kollar täckningen... Så om du vet något lätt program tar jag gärna tipset. Mitt syfte är att underlätta för mig, både i tänket och utförandet.
Det finns flera program, men det kostar ju en slant. Hur mycket pengar har du till ditt förfogande? Är din chef med på tåget?
Jag har inte pratat med min chef än. Tänkte först kolla runt vad jag har för alternativ. Hur mycket är en slant?
Tråkigt att det ska behöva bli jättedyrt får då nog hålla mig till den gamla hederliga metoden...
Finns nån som heter nåt med Dream... eller dröm...
Lär dig världens mest använda "lönesystem" = EXCEL!
Kan du bara få till en bra struktur, skapa summor och tabeller i excel så finns det inget du inte löser.
De flesta stora lönesystem har schemamoduler kopplade till sig, det kan vara inkluderat eller du kan köpa typ Medvind, Timecare eller något annat specifikt schemasystem och få dem att interagera med varandra.
Men då behöver du förstås få tillgång till systemen också.
Men en bra start är att lära sig excel.
I nuläget gör jag allt i excel och försöker ta hjälp av formler och annat för att underlätta. Hoppades på att det skulle finnas något gratis program son kunde underlätta schemaläggningen ytterligare.