• Anonym (Ung)

Sälja använda underkläder

Hej! Är det någon där ute som har erfarenhet av att sälja sina använda underkläder. Har hör att det är en bra marknad men även att det är svårt. Något tips på sidor som man kan anonsera på. Vet redan studentannonser. Hur tog ni betalt för att kunna vara anonym?

• Svar på tråden Sälja använda underkläder
  • Anonym

Det är ganska svårt, marknaden är hyfsat mättad av båda tjejer och killar, killar som luras alltså. Det är inte som förr när man bara kunde sätta ut en annons, vänta på svar. Få in pengar på kontot och sen skicka trosorna. Idag ska man helst skicka med nakenbilder, visa sig i cam, lämna över personligt för att kunna bevisa att man är tjej. Sen är det även väldigt tidskrävande också, blir väldigt mycket mailande och pysslande med bilder osv. Särskilt mailandet tar tid, för varje sålt par så får man räkna med att man får svara på 10 mail från folk som tillslut aldrig köper. Att få mail av intresserade är som sagt inte svårt alls, det får man i överflöd. Men tyvärr är inte fler än kanske max 10% av dessa seriösa kunder. Misstänker att väldigt många är kåta och surfar, skriver mail, sen går de och runkar och då är de inte längre sugna.

Sidor vet jag inte, var ett tag sen jag sålde och sexsidor kommer och går hela tiden. Jag tog betalt på vanligt bankkonto. Men idag finns det väl andra sätt som är mer anonyma men också lite krångligare vilket leder till mer jobb och fler kunder som avbryter affären.

• Obsidian

Jag skulle vilja påstå att det inte är värt besväret. Talar av egen erfarenhet. Försökte sälja för en tid sen, men det var helt omöjligt. Så jag gav upp det. Marknaden är full av killar och män som tar kontakt. men som sen inte köper. Det är antagligen som ovanstående skribent redan nämnt. Kunder hör av sig när de är kåta. Sen när suget är borta hör de inte av sig mer.

Det kvittar hur väl du beskriver och hur lockande du än försöker låta. De flesta som hör av sig vill träffas för att antigen få ta av trosorna, eller för att göra mer än så. :/
    Dessutom söker killar och män allt yngre och yngre tjejer. Jag hoppas verkligen inte att unga tjejer går på att träffa dessa okända män.

Hela konceptet låter säkert jättebra. Men som säljare får du aldrig igen vad det kostar dig. Finns redan väldigt många som säljer. Marknaden är övermättad helt enkelt.

Jag antar att du är en ung tjej. Försök skaffa dig ett extrajobb som att dela ut tidningar istället. Det garanterar dig iaf pengar.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Ung) skrev 2012-09-13 03:02:10 följande:
    Hej! Är det någon där ute som har erfarenhet av att sälja sina använda underkläder. Har hör att det är en bra marknad men även att det är svårt. Något tips på sidor som man kan anonsera på. Vet redan studentannonser. Hur tog ni betalt för att kunna vara anonym?
    Hej! Studentannonser stänger ner nu, så där kan du inte annonsera längre. Jag annonserar mina använda trosor på sexkontakter.se Funkar asbra. Men det finns säkert många andra bra sidor också. Nätet är ju fullt med sidor så det är väl kanske inge bra att göra reklam för någon speciell. :)
Svar på tråden Sälja använda underkläder