Tacksam för hjälp med foder-tips!
Min 6-åriga katt Sessan, världens bästa katt, har FORL och har efterhand de senaste två åren opererat bort nästan alla sina tänder. Nu har hon bara de små "riskornen" framme i munnen kvar. Fram tills nu har hon ätit Orijens torrfoder och så länge hon hade två kindtänder kvar på ena sidan kunde hon lätt tugga det. Hon har aldrig tyckt om något annat än torrfoder men nu är det ju svårt. Sedan senaste operationen har hon fått olika sorters blötmat som jag köpte hos veterinären men hon tycker inte om det och springer runt mina fötter hela tiden. Hungrig.
Så vad göra? Ska jag låta henne fortsätta äta Orijens torrfoder och i princip svälja det helt? Har ni tips på blötmat som innehåller mer kött än spannmål som jag kan testa? Jag hittade på animails hemsida en som heter Ziwi Peak, är det någon här som gett den? Det blir dyyyyrt, men det får det väl bli då. Jag vill att Sessan ska få må bra och inte vara hungrig hela tiden. Hon är överviktig också men Orijen-fodret gjorde henne mätt och nöjd och hon gick ner i vikt av den så jag vill inte gärna ge dietfoder med massor av spannmål. Någon som har erfarenhet av FORL-katt och mat? Jättetacksam för tips!