• WickedyWitch

Hostmedicin när man ammar, vilken?

Jag har blivit megaförkyld och känns som jag har jättemycket slem (ursäkta) som behöver komma upp men varje gång jag hostar så känns det som rakblad och jag vågar knappt.. :(
    Jag ammar fortfarande min son och undrar nu vilken hostmedicin man ev kan ta? Det fanns en innan, men tydligen har de slutat sälja den helt nu, och vet inte vilken man kan ta? Är det någon här som tagit någon när de ammat t.ex? Jag mår så jädrans dåligt =(

• Svar på tråden Hostmedicin när man ammar, vilken?
  • Coyote

Kolla på FASS, eller fråga på Apoteket.

• WickedyWitch

Kan man söka på "hostmediciner" på fass? Vet nämligen knappt vad någon hostmedicin heter =(
    Varje gång jag frågat på vårt apoteket springer de runt som förvirrade höns och "kan inte svara riktigt"... speciellt när det gällt vad man kan ta när man ammar eller ej, men visst, kan ju testa fråga dem ändå, hehe.

• Coyote

Kolla upp bromhexin och noskapin, kanske bisolvon.

• straw2008

Finns bara en enda hostmedevin som funkar enligt ALLA läkare o det är cuccilana. Tror knappst du får ta den om du ammar (kanske värt att hoppa över ett par mål) då den innehåller morfin.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Coyote

Cocillana är receptbelagt, värt att tillägga.

• WickedyWitch

Noskapin köpte jag. Kan man använda någon enstaka gång då och då, inte regelbundet dock. Störigt att den mest är mot rethosta dock, hade behövt något slemlösande. När jag hostar är jag liksom helt torr i halsen, men har fått upp slem då och då, men kommer aldrig riktigt. Finns inget värre än torrhosta när det bara känns som rakblad i halsen ><
    Har bryggt en liten kur på cayennepeppar, citron, vitlök i varm vatten nu, lindrar lite för stunden iallafall!

Svar på tråden Hostmedicin när man ammar, vilken?