• Maanellas

Ni som jobbar inom kommunal äldreomsorg- Vad tycker ni om er arbetsmiljö?

Jag jobbar själv inom kommunal äldreomsorg och har nyligt blivit vald till fackligt ombud/skyddsombud. Jag tycker att det är särskilt intressant med arbetsmiljö. 
    Skulle vara intressant att höra hur ni därute tycker om er arbetsmiljö inom (kommunala)äldreomsorgen?

Har er arbetsgivare tagit er på allvar när ni framfört klagomål på er arbetsmiljö?
    Har ni något fackligt ombud där ni jobbar?
    Tycker ni att ni fått den hjälp ni önskat av ert fack?
    Om inte, hur skulle ni önskat att facket skulle gått till väga? 

• Svar på tråden Ni som jobbar inom kommunal äldreomsorg- Vad tycker ni om er arbetsmiljö?
  • Majsan70

Jag älskar mitt jobb inom hemtjänst men jag ogillar de förändringar som gjorts hos oss som innebär stora arbetsgrupper o därmed en daglig röra.

Har er arbetsgivare tagit er på allvar när ni framfört klagomål på er arbetsmiljö?
    - Ja de lyssnar men ändå inte. De tror det blir bättre med tiden..o det blir det kanske när man "anpassat" sig. Förändringar är ju svårt.

Har ni något fackligt ombud där ni jobbar?
    -  Ja det har vi men de jobbar på ett tetigt sätt och jag litar inte en sekund på dem.

Tycker ni att ni fått den hjälp ni önskat av ert fack?
    - Nej facket är tandlöst i dagens arbetsklimat o har sen länge mist sin funktion anser jag.
    Jagh ar sen länge slutat att vända mig till facket o går numer direkt till arbetsgivaren när det gäller vad JAG behöver. Det fungerar utmärkt.

Om inte, hur skulle ni önskat att facket skulle gått till väga? 
    - Sluta krypa för arbetsgivarna o våga stå upp där det verkligen behövs.

Svar på tråden Ni som jobbar inom kommunal äldreomsorg- Vad tycker ni om er arbetsmiljö?