Ngt ssri preparat som INTE ger viktökning????
Frågan finns i rubriken!!!
Frågan finns i rubriken!!!
Inget ssri ger viktökning om du inte äter mer än du förbrukar. Vissa får ökad aptit och då måste man vara aktsam. Många använder SSRI som ursäkt för att äta som grisar för "man blir ju tjock av medicinen". Kvalificerat skitsnack.
Jag äter Cipralex sedan ett år tillbaka och har inte gått upp i vikt. Åtminstone inte tills för ett par månader sedan, men då är jag också gravid ;)
Har ätit cipramil i flera år och tränar och mår bra och har inte gått upp ett hekto.
Jag äter Venlafaxine, men jag vet inte om det är SSRI. Det är antidepressiva iaf. Jag upplevde snarare minskad matlust av dem.
Äter paroxetin och går inte upp i vikt
Jag har endast fått viktökning av Zoloft. Inte av Fluoxetin eller andra vanliga. Tror det är lite individuellt.
Jag är helt övertygad om att de som gnäller över viktökning är sådana som redan är rejält överviktiga och som nu får något att skylla på! Det är jättetrist för det är bra mediciner som kan hjälpa många men viktökning skrämmer. Har läst om folk som påstår att de gått upp 20-30 kilo på kort tid UTAN! (OBS) UTAN att äta mer .............omöjligt!!
Har ätit cipramil från och till och har aldrig märkt av viktökning. Är det verkligen en biverkning?