• Anonym (orolig)

Ngt ssri preparat som INTE ger viktökning????

Frågan finns i rubriken!!!

• Svar på tråden Ngt ssri preparat som INTE ger viktökning????
  • Anonym

Inget ssri ger viktökning om du inte äter mer än du förbrukar. Vissa får ökad aptit och då måste man vara aktsam. Många använder SSRI som ursäkt för att äta som grisar för "man blir ju tjock av medicinen". Kvalificerat skitsnack.

• Anonym (Amanda)

Jag äter Cipralex sedan ett år tillbaka och har inte gått upp i vikt. Åtminstone inte tills för ett par månader sedan, men då är jag också gravid ;)

• Anonym

Har ätit cipramil i flera år och tränar och mår bra och har inte gått upp ett hekto.

• Anonym

Jag äter Venlafaxine, men jag vet inte om det är SSRI. Det är antidepressiva iaf. Jag upplevde snarare minskad matlust av dem.

• Anonym

Jag har endast fått viktökning av Zoloft. Inte av Fluoxetin eller andra vanliga. Tror det är lite individuellt.

• Anonym

Jag är helt övertygad om att de som gnäller över viktökning är sådana som redan är rejält överviktiga och som nu får något att skylla på! Det är jättetrist för det är bra mediciner som kan hjälpa många men viktökning skrämmer. Har läst om folk som påstår att de gått upp 20-30 kilo på kort tid UTAN! (OBS) UTAN att äta mer .............omöjligt!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-13 14:42:46 följande:
    Jag är helt övertygad om att de som gnäller över viktökning är sådana som redan är rejält överviktiga och som nu får något att skylla på! Det är jättetrist för det är bra mediciner som kan hjälpa många men viktökning skrämmer. Har läst om folk som påstår att de gått upp 20-30 kilo på kort tid UTAN! (OBS) UTAN att äta mer .............omöjligt!!
    Känner lite så jag med med tanke på att jag provat en hel del olika och aldrig haft viktproblem på grund av medicinen, förutom just Zoloft men då varnades jag innan också. Det hade jag aldrig innan. Och då pratar vi 2 kilo eller så, som vid mens typ. Man tar SSRI av en anledning, att man mår dåligt, och vi tjejer är ju experter på att äta när vi mår just dåligt. Jag har aldrig tröstätit och därmed sluppit viktuppgång.
  • Anonym (cipramil)

Har ätit cipramil från och till och har aldrig märkt av viktökning. Är det verkligen en biverkning?

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-09-13 14:42:46 följande:
    BULLSHIT!!!!

Fick Remeron utskrivet för några år sedan, gick upp 20kg.
    Den läkaren blev avstängd, fått höra av flera läkare efter det att den medicinen ska inte ges till kvinnor pga viktökning!  
Svar på tråden Ngt ssri preparat som INTE ger viktökning????