• astrida

Spindlar på vintern

Jag brukar alltid fånga spindlar och andra kryp levande och slänga ut dem i trädgården. Men nu har vi flyttat till hus, och här är spindlarna många. Nu på hösten börjar de komma in och enligt de förra ägarna är de riktigt många även vintertid. Men kan man verkligen slänga ut spindlar även på vintern? Överlever de det? Hur gör ni med spindlar vintertid?

• Svar på tråden Spindlar på vintern
  • astrida
    Flisan79 skrev 2012-09-13 17:05:13 följande:
    Slänger ut/mosar. Skit fullständigt i om de överlever ute eller ej.
    Är det storleken som avgör om du slänger ut eller mosar?;)
  • älskarminfamilj
    astrida skrev 2012-09-13 17:03:48 följande:
    Jag brukar alltid fånga spindlar och andra kryp levande och slänga ut dem i trädgården. Men nu har vi flyttat till hus, och här är spindlarna många. Nu på hösten börjar de komma in och enligt de förra ägarna är de riktigt många även vintertid. Men kan man verkligen slänga ut spindlar även på vintern? Överlever de det? Hur gör ni med spindlar vintertid?

Ja har ihjäl dom :) Spelar ingen roll hur, bara dom dör!
  • astrida
    älskarminfamilj skrev 2012-09-13 17:14:47 följande:

Ja har ihjäl dom :) Spelar ingen roll hur, bara dom dör!

Fobi eller:)?
  • anelia

Är livrädd för dem. Och har också många som kommer in nu på hösten. Och STORA är de. BLÄ!!!
    Sambon får ta hand om dem!  

• Flisan79

Ja, lite så. Små som jag kan "hantera" slänger jag ut. Större äckliga snabba jävlar ( typ jakt/husspindlar) blir mos. Vågar inte gå nära så smäller till med en sko eller tidning. Gäller att träffa rätt för missar jag så dör även jag på kuppen

• astrida
    anelia skrev 2012-09-13 17:15:32 följande:
    Är livrädd för dem. Och har också många som kommer in nu på hösten. Och STORA är de. BLÄ!!!
    Sambon får ta hand om dem!  

Ja fy, lite äckliga är de när de är stora, men har svårt för att döda djur...
  • Flisan79

Ja, jag har riktig fobi och får panik om de kommer för nära eller på mig. Skulle en husspindel försvinna under tex soffan så kan jag lova att jag skulle vända upp och ner på hela vardagsrummet i jakt på den för annars skulle jag aldrig kunna gå in i rummet mer.

• älskarminfamilj
    astrida skrev 2012-09-13 17:15:20 följande:

Fobi eller:)?

Jupp. Är uppvuxen i radhus där spindlarna var stora. De var så hemskt så vi var tvungen att ringa antisimex (stavning). De hittade iaf "mamma-spindel", hon var lika stor som en råtta :)
  • astrida
    Flisan79 skrev 2012-09-13 17:16:26 följande:
    Ja, lite så. Små som jag kan "hantera" slänger jag ut. Större äckliga snabba jävlar ( typ jakt/husspindlar) blir mos. Vågar inte gå nära så smäller till med en sko eller tidning. Gäller att träffa rätt för missar jag så dör även jag på kuppen
    Blir så läskiga fläckar om man smäller ihjäl dem bara... Jag gömmer mig lite bakom djurskyddsargumentet, men måste erkänna att tanken på fläcken också bidrar till att jag undviker att mosa ihjäl dem;)
Svar på tråden Spindlar på vintern