• jave

HJÄLP!

Hej det e såhär att jag är 14 snart 15 och jag har köpt en baldershage biljett i skolan för 160 kr förra veckan.

Men nu säger mamma att jag inte får gå?
    Hon bryr sig inte om pengarna eller om alla andra ska gå?

Jag är ***' Förbannad!  

Lite hjälp om vad jag ska göra för att få gå :) 

• Svar på tråden HJÄLP!
  • katalysator

Mitt tips är att du frågar din mamma vad du ska göra för att få gå. Du måste lista ut varför hon inte vill att du är där. Är hon rädd att det är stökigt? Tycker hon att det blir för sent? Tycker hon att du misskötte dig förra gången du var där? Tycker hon bara att du borde ha bett om lov först?

När du vet problemet så kanske ni kan hitta en kompromisslösning. Till exempel att hon kör dig dit och hämtar dig efteråt, att du lovar att ringa hem i pausen eller att du helt enkelt bara ber om ursäkt och lovar att fråga först nästa gång.

• jave
    katalysator skrev 2012-09-13 18:16:19 följande:
    Mitt tips är att du frågar din mamma vad du ska göra för att få gå. Du måste lista ut varför hon inte vill att du är där. Är hon rädd att det är stökigt? Tycker hon att det blir för sent? Tycker hon att du misskötte dig förra gången du var där? Tycker hon bara att du borde ha bett om lov först?

När du vet problemet så kanske ni kan hitta en kompromisslösning. Till exempel att hon kör dig dit och hämtar dig efteråt, att du lovar att ringa hem i pausen eller att du helt enkelt bara ber om ursäkt och lovar att fråga först nästa gång.
    Aah jag ska fråga henne sen.

Det e så att bussen åker från skolan till festen och tillbaka och jag har varit där innan och jag skötte mig bra. Men ska försöka prata med henne!

Tack ändå :) 
Svar på tråden HJÄLP!