• avil

tuNGT täcke till barn?

Alltså kan vara "normalstort" ,sonen sover ju i vanlig säng o är 8år. men vart hittar man tuNGa täcken. Som inte är så varma??
     För varmt vill han inte ha.......... 

• Svar på tråden tuNGT täcke till barn?
  • avil

menar tunGt.Inte tuNNt........
    Vill ha ett "svalt" o tungt täcke.är visst bra för barn som har svårt att sova........O det finns "bolltäcken" ,men de kostar 10 000 enligt läkaren,så om det fanns nåt tungt täcka förutom det vore det ju toppen. 

• hellokill3r

Åh jag vill också hitta ett tungt och kompakt täcke som inte är så varmt (till mig själv) så jag hänger här i hopp på svar!

• avil
    hellokill3r skrev 2012-09-13 18:31:02 följande:
    Åh jag vill också hitta ett tungt och kompakt täcke som inte är så varmt (till mig själv) så jag hänger här i hopp på svar!

bra bra .
    OM vi får en diagnos på sonen så kan man få sånt som hjälpmedel.Men innan diagnos-nada. 
  • Baryk
    avil skrev 2012-09-13 18:34:50 följande:

bra bra .
    OM vi får en diagnos på sonen så kan man få sånt som hjälpmedel.Men innan diagnos-nada. 
    Vem har sagt att ni måste ha en diagnos först? Man ska visserligen ha en diagnos eller vara på gång med en diagnos för att vara inskriven på habiliteringen, men tyngdtäcken ska kunna förskrivas ändå om man verkligen har ett behov av ett sådant.

Kontakta hjälpmedelscentralen ni hör till och fråga dem vad som gäller i det fallet!
  • avil
    Whitetrash86 skrev 2012-09-13 18:37:41 följande:
    finns ju Kedjetäcken.. dock är dom ju dyra dom med.. 4500kr och upp =/

nå,lite väl dyrt det med.......
    Baryk skrev 2012-09-13 18:44:56 följande:
    Vem har sagt att ni måste ha en diagnos först? Man ska visserligen ha en diagnos eller vara på gång med en diagnos för att vara inskriven på habiliteringen, men tyngdtäcken ska kunna förskrivas ändå om man verkligen har ett behov av ett sådant.

Kontakta hjälpmedelscentralen ni hör till och fråga dem vad som gäller i det fallet!

Läkaren som jag pratade m igår.......ang diagnos mm. Han sa att han kan inte förskriva det nu.
  • Whitetrash86

det finns inte att du kan göra ett eget täcke?

köpa ett billigt svalt täcke och se tunn lätt kedjenät på det och sy ihop?? 

• avil
    Whitetrash86 skrev 2012-09-13 19:20:03 följande:
    det finns inte att du kan göra ett eget täcke?

köpa ett billigt svalt täcke och se tunn lätt kedjenät på det och sy ihop?? 
    hm,dessvärre är jag ingen som kan sånt,typ sy eller "pyssla".........
Svar på tråden tuNGT täcke till barn?