• Bittersweet me

Upplever du strumpbyxor som mindre än andra kläder?

Jag har funderat på en grej, nämligen strumpbyxor. (Näe, jag är ingen snuskhummer som sitter och tänker SÅ på strumpisar. ) Snarare en tjock, lite arg tant, som ständigt kämpar med mina nedrullande strumpbyxor. Tyvärr föredrar jag klänning framför byxor, och "måste" alltså ha strympbyxor på mig.

Som sagt så är jag tjock, men så länge jag letar i affärernas tjockishörnor så brukar jag hitta rätt schyssta kläder. Förutom strumbyxor! Visst, de finns ibland i storlekar upp till typ 52/54, men de är också för små! Skrikandes När jag har pratat med "normalstora" kompisar om det här säger de flesta "men köp några storlekar större då, det gör alltid jag!" Är det alltså så man ska göra för att slippa att de glider ner i grenen, eller gör muffintop av magen? Synd för mig att det inte finns i storlek sjuttielva-xl...

Hur gör du när du köper strumpbyxor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Upplever du strumpbyxor som mindre än andra kläder?
  • ollasulrika

Det där kunde vart jag själv som skrivit . Ja fattar inte ... Det stör mej nåt otroligt att dom inte verkar fatta att det faktiskt finns kvinnor som är större som behöver strumpbyxor ... Ja är har lite större lår å där stramar dom alltid så man får dra å slita,

• mammamiahundarbörjarpratamat

Jag använder inte strumpbyxor pga det. Köpte inför jul ett år (nån storlek större än min vanliga) men kunde inte ha dom. Är lite större så att leta efter ännu större strumpbyxor kändes hopplöst (52 passade inte trots att jag hade 48 på vanliga byxorna). Nu använder jag tights under istället :P

• Bittersweet me

Jo, det blir oftast leggings istället, eftersom det är så himla svårt att hitta stora strumpbyxor som faktiskt är STORA. När jag fortfarande bara var halvtjock och hade 46/48 i byxor var strumpbyxor i strl 48/50 oftast inte stora nog. Nu har jag gått upp till 52 i byxor och kan typ ha hennes och mauritz strumpisar i 3xl. Skulle behöva större för att de skulle vara bekväma. Grrr!

• Lena

Jag kör på knästrumport eller strumpor och strumphållare eftersom strumpebyxor blir så obekväma

• tjej87

Ja, jag brukar köpa lite större strumpbyxor... Jag har M för det mesta, i enstaka fall L då jag är 38-42 beroende på kläder... Men stumpbyxor köper jag alltid L och ibland t.o.m XL om jag vet med mig att det märket brukar vara små.

• ninaflower

Jag köper tights, leggings och strumpbyxor med storlek S (36-38) och de passar perfekt. 
    Efter mina graviditeter har jag mer eller mindre slutat med jeans och kör mest mer tights, leggings och strumpbyxor.

• Iryelle

Det varierar men är det hela, tunna strumpbyxor köper jag gärna en stl större, känns bättre när de inte stramar alltför mycket.

Samma med trosor, de är ännu värre! Jag fattar inte varför allt är gjort av plast och så åtsmitande det kan bli. Suck, det är som att lägga in en beställning på svamp.

• Mandel

Beror på vad det är för sorts strumpbyxor.

Vanliga enkla 20 den är oftast förstora och rullar ned i midjan så jag får gå och spänna ut magen för att de inte ska ramla av. Även 34/36....
    Shape-up varianten i samma storlek får man åla sig i och de sitter på plats.
    Stickade eller tjockare i typ 60den eller mer är ofta så korta i grenen att de inte räcker upp ordentligt i midjan tycker jag.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Runa

Jag har strl 42 i byxor och köper 46-48 i strumpbyxor, det blir riktigt tight. Det är de största jag hittat men jag letar tydligen inte tillräckligt? Jag har inte bara kraftiga ben, de är långa också och allt man tar på längden förlorar man ju på bredden i strumpbyxfallet. Känns onekligen lite lustigt ibland (förutom ganska runda höfter är jag rätt smal) att först slita med sina 46/48 strumpbyxor för att sedan med lätthet stänga dragkedjan till klänningen i strl 36... Iv ilket fall löser det ju sig för mig, jag satsar alltså på större storlek. Men detta kan ju vara ännu ett incitament att hålla sig i form, annars kan jag minsann inte ha strumpbyxor längre. Ts, är klänningarna korta? Annars kanske du kan satsa på knästrumpor?

• Snelson

Jag upplever samma problem, de glider alltid ner och det spelar ingen roll om jag köper större storlekar. Man får en "extra gren" och de glider ner för magen. Brukar köpa 44/46. Ett tips för att slippa problemet i grenen är att ha ett par trosor över strumpbyxorna också, då glider de inte ner lika lätt.

Svar på tråden Upplever du strumpbyxor som mindre än andra kläder?