Tips mot acne.
Hej alla vackra människor.
Jag tänkte dela med mig av ett litet tips om hur man blir av med acne.
Efter att ha provat allt receptfritt apoteket och skönhetsindustrin har att erbjuda. Efter säkert 100 000-tals kronor spenderat. Efter besök hos hudläkare o provat att äta Tetracylkin utan långvarigt resultat har jag kommit fram till, i samband med hudläkare vad som är bäst.
Det kan inte vara lättare egentligen. Back to basic!!!
Parfymfri tvål eller ansiktstvätt med lågt ph-värde. Till exempel Laktacyd intimtvål! Under dagen en återfuktande gel. Åter igen uan alkohol.Till exempel Forever livings Aloe vera gelly. Om det känns för tort kan du kombinera med att smörja in dig med/blanda med gellyn, lite Decubal som är receptfritt från apoteket. Eller Forever livings Aloe vera Propolis. På natten efter tvätt med tvålen som står ovan, Bara den feta krämen. Peela ansiktet försiktigt med en bra peeling utan alkohol och små korn, eller som jag gör, små cirkilerande rörelser med en fin, tunn, eventuellt fuktad handduk efter du har duschat. Drick mycket vatten.
Detta är en långvarig lösning och får din hy "Back to basic!" Rätt enkla och självklara råd egentligen.
Viktiga ledord:
Inget som innehåller alkohol. Lågt ph-värde. precis som huden. Ingen parfym i produkterna. Har jag torr hy ska jag ha mycket fukt och även fett. På natten: Mer fett som huden kan ta upp. Inte sånt som bara ligger på ytan som vasselin. Har jag fet hy kan jag skippa fettet och bara använda fukt. Och den viktigaste tanken bakom allt: vad skulle jag använda på mitt barn!?
Detta sparar dig en massa pengar och din hud kommer att må bättre när den återfår sin normala balans.
Om någon har fler bra tips är ni välkomna att dela med er.