Hur ska man veta, ofrivillig gravid
Hur uppgiven som helst sitter jag och har ingen aning vad jag ska ta mig till.
Ensamstående med ett barn under 5 år, har haft lite ONS kontakter efter en himla konstig och korkad fas i mitt liv som jag redan sökt hjälp för och börjat beareta, och trots halvdant skydd och dagen efter piller nu råkat bli gravid. Givetvis. Jag vet att det var korkat, är dessutom lite osäker på vem som är ansvarig för bullen i ugnen.
Jag trodde jag var säker på att jag skulle göra abort, eftersom jag är livrädd för en förlossning till, men ju mer jag läser på ju mer fel känns det med abort. Jag vet att ett barn har rätt till en pappa, och jag vet att det är mitt ansvar att stå mitt kast. Har arbete osv så jag skulle säkert klara mig även om det skulle bli tajt.
Men vad gör jag? Hur ska jag veta vad som är rätt beslut för mig just nu? Det är ju ingen hemlighet att folk kommer att snacka, att jag kommer bli kallad för både det ena och det andra om det kommer fram. Är livrädd för abort, livrädd för förlossning, men just nu mest livrädd för att ta fel beslut.
Anonymt konto för jag vill inte att någon ska veta detta för mitt barns skull och om jag eventuellt bestämmer mig för att inte behålla barnet i magen...
Jag är en bra mamma till mitt första barn, barnet vill gärna ha syskon och jag är nog egentligen "lättad" åt själva tanken på att vara gravid. De få som vet om detta har direkt nämnt abort som "rätta valet", men jag är tveksam - så tveksam.