• Filip 853

finns det färgglada regnkläder för tonåring/vuxen

Heejsan!

Jag är en person som gillar att vara ute och speciellt i regnet, ja har länge letat efter
    bra regnkläder men som även är färgstarka/färgglada men hittar inga till högre ålder än 10 år
    så jag undrar om det finns någon där ute som har något bra tips på var man kan hitta färgglada regnkläder till större, helst i galon-material?

Jag undrar varför fabriker bara gör färgglada galonregnkläder till barn och inte större t.ex. tonåringar eller vuxna, visst det kanske inte är så mycket efterfrågan på det men det finns fler än vad dom känner till där ute som fortfarande har sånt så jag fattar inte varför det ska vara så svårt att få ett speciall beställt hos något företag
    någon som vet varför?

tacksam för svar, ha en bra dag

med vänliga hälsningar Filip 

• Svar på tråden finns det färgglada regnkläder för tonåring/vuxen
  • Pirum

ICA Maxi hade röda galonrockar för någon vecka sedan. Gudrun Sjödén gör färgglada regnkappor fast inte i galon. 

• Fluppidupp

det finns ju orangea galonrockar i byggvärlden. 

Annars har jag jobbat  i ösregn, och det smidigaste var nog min väns marmotställ. Större rörlighet och lättare än galon.

• Filip 853
    Pirum skrev 2012-09-14 09:49:13 följande:
    ICA Maxi hade röda galonrockar för någon vecka sedan. Gudrun Sjödén gör färgglada regnkappor fast inte i galon. 
    hehe aa såg det, men var mer ute efter ett helt set, med  både byxa och jacka och i såna
    där färger som barn-regnställen har.

tycker det ser snyggare ut :) men tack ändå 
  • Filip 853

Orangea regnkläder kan ju vara snyggt men jag är mer ute efter typ blå/neon-gult, blå/orange
    ja du vet såna där färgglada regnkläder som barn brukar ha fast i större storlek,

tråkigt att fabriker inte gör till större för det skulle vara härligt, är inte så förtjust i allvädersställ för jag
    är mer uppvuxen med galon tyvärr ^^  

• hernameispekka
    Filip 853 skrev 2012-09-17 22:16:27 följande:
    tack så mycket för hemsidorna, ska ta och kolla dom för att se om det är något för mig :)
    Hoppas det är det!
  • Filip 853
    hernameispekka skrev 2012-09-17 22:17:13 följande:
    Hoppas det är det!
    Egentligen var jag ju mer ute efter typ såna där färgglada regnkläder som typ barn har, du vet
    såna där riktigt härliga regnkläder men tyvärr så finns dom ju inte i större storlek :(

men den sidan du skickade var ju bra ändå :D så tack ändå 
  • hernameispekka
    Filip 853 skrev 2012-09-19 09:15:25 följande:
    Egentligen var jag ju mer ute efter typ såna där färgglada regnkläder som typ barn har, du vet
    såna där riktigt härliga regnkläder men tyvärr så finns dom ju inte i större storlek :(

men den sidan du skickade var ju bra ändå :D så tack ändå 
    Försökte hitta men detta var det bästa jag kunde hitta.... Sökte i närmare en timma tror jag efter det åt dig men hittade inget bättre tyvärr
  • Filip 853
    hernameispekka skrev 2012-09-19 12:50:38 följande:
    Försökte hitta men detta var det bästa jag kunde hitta.... Sökte i närmare en timma tror jag efter det åt dig men hittade inget bättre tyvärr
    ok då förstår jag, men tack ändå för att du försökte hjälpa mig, det uppskattas :)
    får väl ta och lära mig att sy mina egna då så kanske jag kan få det regnställ jag vill ha (: 
  • Filip 853
    Mollan skrev 2012-09-23 21:52:11 följande:
    Du måstekolla in de underbara regnkläderna från danska Danefae: danefae.dk/collection/ Jag ska köpa en så fort jag bestämt mig för färgen. :)
    ok tack så jätte mycket ska genast kolla den hemsidan :)

Svar på tråden finns det färgglada regnkläder för tonåring/vuxen