• Anonym (Nervö­s)
    Äldre 14 Sep 10:31
    4727 visningar
    11 svar
    11
    4727

    Nervös för djupintervju

    Jag och min man står i kö för adoption, en enormt spännande resa tycker vi båda fastän vi inte har kommit så långt.

    Snart är det dags för djupintervju och jag blev så himla nervös. Har inga problem att varken prata eller berätta privata saker men nu har jag ont i magen för detta.

    Är det någon som kan hjälpa mig? Vad vill de veta? Kan man "svara fel" på deras frågor? Ungefär hur lång tid tar det? Något annat som man ska tänka på?

    SNÄLLA hjälp mig, är så nervös...

  • Svar på tråden Nervös för djupintervju
  • Äldre 14 Sep 20:03
    #1

    I denna bok kan  du läsa vad utredningen kommer att innehålla, kan laddas ner eller beställas...

    www.socialstyrelsen.se/publikationer2008/2008-101-5/sidor/default.aspx

  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 08:46
    #2

    Tack så mkt. Ingen som bara kan berätta lite grann om vad det är för typ av frågor...

  • Anonym (M.)
    Äldre 17 Sep 07:53
    #3

    Hej! Jag antar att det beror på vilka frågeställningar som ev redan har tagits upp och om det finns några speciella områden som utredaren vill veta mer om. I vårt fall hade vi en grej till vår nackdel i utredningen och våra djupintervjuer handlade mycket om detta. Dessutom frågade utredaren mycket om vårt förhållande och våra tankar om den andre partnern samt om våra värderingar. Några exakta frågor minns jag tyvärr inte men ingen av oss upplevde intervjuerna som obehagliga eller jobbiga. Vår utredare var mycket bra att prata med. Har ni dessutom inga direkta problem så tror inte jag att du behöver oroa dig. Lycka till!

  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 17:18
    #4

    Får man fråga vad för typ av sak som kan vara till en nackdel? Du behöver inte säga det om du inte vill men kanske inom vilket område...

  • Anonym (M.)
    Äldre 19 Sep 18:13
    #5

    Två saker; Hälsa och ekonomi.

    Men det löste sig i båda fallen och vi fick medgivandet trots våran oro.

  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Äldre 22 Sep 12:47
    #6
    Anonym (M.) skrev 2012-09-19 18:13:57 följande:
    Två saker; Hälsa och ekonomi.
    Men det löste sig i båda fallen och vi fick medgivandet trots våran oro.
    Skönt att det löste sig =)
  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 22:25
    #7

    Måste bara tala om att allt gick bra, var faktiskt rätt trevligt men min man tyckte det var lite jobbigt =( Hans samtal tog oxå 90 min längre....

  • Anonym (M.)
    Äldre 10 Oct 07:42
    #8

    Skönt att det gick bra! Hur långt har ni kvar av utredningen?

  • Äldre 10 Oct 21:14
    #9

    Va bra att det känns bra! Hoppas att ni snabbt får ert medgivande!

  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Oct 13:43
    #10

    Nu väntar vi på att få den tolkad och sen hembesök hos oss, är så spännande =)

  • Anonym (adopt­erad29­)
    Äldre 11 Oct 13:44
    #11

    önskar er all lycka till
     

Svar på tråden Nervös för djupintervju