• Anonym (1000 bitar)

"Allting kan gå i tu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar..."

"Allting kan gå i tu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar. Säger du att du är min vän så är det kanske så..."

Min vän, varför går du ifrån mig? Varför vill du inte prata? Varför gör du mig ledsen och sårar mig? Kom tillbaka och låt oss bli det vi en gång var!! Jag vill så gärna hitta glöden igen, men vill du? Du sårar mig, kränker mig, får mig att gråta. Och jag gråter, gråter, gråter. Är du värd alla tårar och ångest?

Varför är allt så tungt just nu? Jag bara gråter. Vi hittar ingen lösning, jag och min älskade. Vi vill, men kan inte. Orkar inte. Det kommer nog att sluta med att vi går skilda vägar. Han säger att han är min vän och min älskade, att han vill. Men varför blir allt då så fel för oss? Om och om igen står vi här och säger: - "Nu går vi åt skilda håll" fast vi vill tvärtom.

Kan vi? Går det? Vill du? Hjälp oss!! Jag går sönder snart! I tusen bitar...!

• Svar på tråden "Allting kan gå i tu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar..."
  • Vanilj

usch vad jobbigt! Många varma kramar till dig!

• Anonym (1000 bitar)

tack för kramen...!!

• Family 5

Svårt att ge råd när vi inte vet allt. Men profesionell hjälp, kan det va nåt? Styrkekramar till er iallafall.

• Tess71

En till som lider med er.

Vad kan man säga... har det pågått länge? I så fall kommer man till slut till en punkt där man måste välja. Låter lite som om du är där nu...

Det enda jag kan råda är att när du mår bra någon dag (om det är möjligt) att då försöka själv bli klar över vad DU vill. När du sedan har fattat det beslutet som känns bäst så vet du i alla fall var du står någon stans.

Om beslutet är att gå skiljda vägar så måste du vara stark och inte vika en tum. Enbart därför att om du skulle vara så stark att du en dag säger att du vill göra slut så kommer den styrkan inte att vara i evigheter.

Om du väljer att du vill fortsätta då måste du acceptera era olikheter och älska honom precis som han är och inte den du vill att han ska vara. Om det tex är du som gör slut och sedan tar tillbaka sänder det ut ett budskap att du accepterar hans beteende och handlande.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er.

Många kramar Tess

Svar på tråden "Allting kan gå i tu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar..."