• Anonym (orolig)

inflammation och citodon

Jag är gravid i vecka 29 och har svår smärta pga av en inflammtion i ryggen! Har nu i två kvällar på rad tagit en citodon och en alvedon till läggdax annars kan jag glömma att få sova, innan låg jag vaken över en vecka utan sömn då jag bara.tog alvedon. Men nu till min fråga är om jag kan ta det ikväll med utan att det ska vara någon risk för bebben ? sen efter denna natt tänkte jag göra uppehåll några dagar trotts smärta. Tacksam för svar från orolig

• Svar på tråden inflammation och citodon
  • Elsa1981

Jag tog Citodon+Alvedon i två omgångar under min graviditet. Runt v 13 och 25 tror jag. Minns inte hur många dagar i streck men minst tre i alla fall. Min bebis mår prima och är fem månader nu. Det ska ju inte vara skadligt för bebisen om man tar rätt dos så jag resonerade som så att bebisen blir stressad om jag är stressad (ex pga smärta). Då är det bättre att ta om jag känner att jag måste för att kunna vila. Lycka till!

• Strumpans

Stod på citodon hela graviditen + att du ofta får det i samband m förlossningens tidiga värkar.

Ok om du följer dosering läkare sagt.

• CK

Jag fick citodin utskriver av läkaren på specmödravården åt det varje dag under tre mån

Svar på tråden inflammation och citodon