• bubbelmaja

Tårta med fluff- "chokladig"

Sonen fyller i veckan och firas av sina mor- och farföräldrar och mostrar osv på torsdag. Mest vuxna den dagen och sonen själv tycker att en "chokladig" tårta blir bra. 

Jag tänkte göra fluff, tex daimfluff på ett av lagren, men i övrigt inte bestämt mig. Hur komponeras den bästa chokladiga tårtan i tre lager. Tipsa mig nu så googlar jag vidare sedan :)  

• Svar på tråden Tårta med fluff- "chokladig"
  • Fru Mamma

Det går inte att göra en mer "chokladig" tårta än fransk chokladtårta ;)
    Fast den är lite "vuxen" i smaken, så den passar kanske inte riktigt in ;)

• Ankmor

Hallon eller apelsin alt citron är alltid perfekt till choklad!

Det bryter av och gör det inte så sött...

lycka till   

Tomt här just nu...
  • bubbelmaja

Tårtbotten har jag gjort redan, klassisk ljus botten, som jag delar i 3 delar. Sedan blir det en fluff av något slag, med daim eller dumle på ett lager. Det är sedan resten jag funderar över, alltså vad jag kan täcka den med och vad som ska vara på andra lagret tex.

• Ankmor
    bubbelmaja skrev 2012-09-15 12:42:58 följande:
    Tårtbotten har jag gjort redan, klassisk ljus botten, som jag delar i 3 delar. Sedan blir det en fluff av något slag, med daim eller dumle på ett lager. Det är sedan resten jag funderar över, alltså vad jag kan täcka den med och vad som ska vara på andra lagret tex.

Hallonfyllning som jag och min familj älskar - passar perfekt till choklad.

spackla med chokladfrosting som inte är allt för söt.

täck med chokladSP... 

Kan det bli mer chokladigt?

Tomt här just nu...
  • Fru Mamma

Åååh, Ankmor... Det låter underbart! Måste göra det nästa gång jag ska baka tårta :D

• bubbelmaja

tack för era tips!

Det blir nog daim- och dumlefluff på ett lager. Sedan päronmousse på det andra. Spacklar med chokladfrosting och täcker med sugarpaste med chokladsmak.  

• Ankmor

Låter underbart!

Tomt här just nu...
Svar på tråden Tårta med fluff- "chokladig"