• lifesaver

Fotvårtor/handvårtor

Hej!
    Min son har haft problem med fotvårtor sedan tre år tillbaka (sedan 12 års ålder) och det har bara blivit värre och värre. Nu har det börjat sprida sig till händerna och det är någonting han inte är bekväm med alls.

Snackar om ett 40-tal på fötterna och tre på händerna.

Vad ska man göra? Gå till vårdcentralen?
    Har testat alla möjliga huskurer utan resultat, även vårtplåster. 

• Svar på tråden Fotvårtor/handvårtor
  • Jespis

Har ni testat Vårtfri? Man behandlar en gå g i veckan och det funkar!

• lifesaver

Hej igen! Har glömt den här tråden helt. I alla fall så tänkte jag köpa Vårtfri men vad jag har läst är att det bara räcker till 30 behandlingar och vissa vårtor försvinner inte förrän 5-10 behandlingar? 

Känner inte direkt för att köpa fem stycken förpackningar, inte den billigaste produkten på marknaden.

• Jespis

Fast vet du, det blir nog ändå billigare än all medel som inte funkar alls!
    Köp en förpackning och testa och bestäm dig sedan!

• solstril

Har du provat salt? Funkade jättebra på min sons fotvårtor. Blöt upp vårtan och häll på¨salt. Täck med plåster. Byt och sätt på nytt salt när plåstret börjar lossna. Vårtan försvinner på 1-2 veckor. Blligt, smärtfritt och effektivt!

• Grappa

Lacka dem med nagellack, genomskinligt. Får huden inte andas så kommer lager efter lager ramla av tills vårtan är borta.
    Skriv gärna hur det gick!

• tage

Först och främst: vårtorna försvinner av sig själv till slut, det kan dock ta ett par år i värsta fall. I och med att din son har så många vårtor kan hans immunförsvar har problem med HPV viruset. När väl vårtorna börjar försvinna kommer det gå fort, på några månader. Prova vårtfri eller freeze som är mer avancerad behandling för agressiva vårtor. Här hittar du en massa info om vårtor.
    Lycka till, förstår att det inte är roligt för din son!
    mvh

• MissNeverland
    tage skrev 2012-11-26 11:15:22 följande:

Först och främst: vårtorna försvinner av sig själv till slut, det kan dock ta ett par år i värsta fall. I och med att din son har så många vårtor kan hans immunförsvar har problem med HPV viruset. När väl vårtorna börjar försvinna kommer det gå fort, på några månader. Prova vårtfri eller freeze som är mer avancerad behandling för agressiva vårtor. Här hittar du en massa info om vårtor.

Lycka till, förstår att det inte är roligt för din son!

mvh

Jag har haft vårtor sen jag gick i mellanstadiet, har fortfarande kvar en jävel på ett finger som jag försökte behandla i somras med nå medel, men det resulterade bara i att den blev irriterad. Nu blöder den och gör ont med jämna mellanrum och innan så var den mest passiv så att säga.

Och jo. Nu är jag 33 år... å har alltså haft vårtor i... ja... evigheter...
Svar på tråden Fotvårtor/handvårtor