• Busmig

Har blivit kär i en annan fast jag är lyckligt gift

Detta är helt sjukt. Jag blivit kär i någon fast jag egentligen är "lyckligt" gift. Nu säger ni nog att i sådana fall är du inte lycklig om du blir kär i någon annan. Och visst så kan det vara till viss del, men dessa känslor som jag får för just nu en 15 år yngre kille är skitjobbiga.... jag vill inte känna dom. Jag blir alldeles störd i huvudet av att hela tiden gå och tänka på en och samma person hela tiden. Det är inte så att jag kommer skiljas och sedan bli ihop med denna kille, för det är definitivt inte ömsesidigt. Men varför blir jag kär??? Varför känner jag femtioelva fjärliar så fort jag ser honom och varför kan jag inte sluta tänka på honom. Jag vill inte.... Vad är det i mitt liv jag saknar? Jag vill inte skiljas med min man, för jag älskar honom av hela mitt hjärta. Kan det vara så att man efter ett antal års äktenskap med småbarn får ett behov av att bli kär eller vad är det frågan om??? Är jag ensam om detta eller finns ni flera därute. Snälla kommentera.

• Svar på tråden Har blivit kär i en annan fast jag är lyckligt gift
  • Nintendo

Lugna ner dig! :) Jag tror inte att det behöver fattas något i ditt äktenskap för att du har blivit kär i den där killen. Det är många som kan vara kära i flera personer samtidigt utan att känslorna för de andra svalnar.

Själv blir jag lätt kär men känslorna brukar lägga sig efter ett tag igen om jag försöker fokusera på annat och håller lite "avstånd" från personen. Det behöver inte bli något stort av det men lite jobbigt kan det ju vara ibland.

• Busmig

Tack för svaret.... ja jag får väl helt enkelt ta det lungt. Problemet är att jag knappt kan äta, dricka eller fokusera på jobbet... Gillar inte det här... Vill att det ska försvinna nu....

• jonte02

Du frågar varför du blir kär. Vad tror du själv? Saknar du något i den relationen du lever i. Spänning, äventyr (att det händer saker), bekräftelse, ömhet och vardagliga kramar och smekningar!? Visst kan man säkert känna olika stark attraktion till andra i livet och som du beskriver det känna sig kär i någon annan, men helt utan anledning/orsak låter något långsökt även om jag inte har någon anledning att misstro det du skriver.

Så vad tror du själv det kan bero på? 

• Busmig

Helt ärligt tror jag att det saknas något i vårt förhållande, men det kanske beror på den period i livet vi lever just nu. Vi har två barn som är relativt små och det tar ganska mycket tid och energi. Just nu är jag inne i en period där jag bara vill leva på rosa moln och få bekräftelse och tycka att livet är underbart... dock är ju vardagen i kapp där det är mycket stress med hämta lämna barn, laga middag, lägga barn, jobb och väldigt lite tid för mig och min man. Jag tror inte att det är en anledning till att skiljas så länge jag inte är otrogen vilket jag verkligen INTE vill eller planerar.. Dock tycker jag det är väldigt jobbigt att gå och vara "kär" och vilja ha uppmärksamhet av någon som jag egentligen inte vill leva resten av mitt liv med utan bara är attraherad av för stunden.... Jag ville ju inte känna såhär egentligen. Skulle vilja känna så här för min man istället... pirrig varje gång jag ser honom, tänka på honom 24 timmar om dygnet med mera.... Men jag kommer att försöka undvika denna person ett tag så kanske känslorna svalnar. Tack för alla svar. Det hjälper att tänka klart!

• jonte02

Jo, jag känner igen din beskrivning av det vardagliga...lätt att "tappa" bort varandra i alla rutiner och "måsten". Viktigt, tror jag, att man lär sig stanna upp lite och skapa tid för varandra. Kramas, hånglas och smekas även i vardagen. Söka pirret och ge pirret till varandra även om trötthet gör det svårt att orka ibland. Viktigt att försöka se varandra som man och kvinna och inte bara som mamma och pappa. Låta vissa grejar vara till senare för att komma varandra närmre.

Det är väl fullt möjligt att även din partner känner precis som du. Kanske är även ha attraherad av någon annan eller ser andra potentiella "ligg"!?

Ta tag i det. Prata med varandra och visa varandra er kärlek till varandra.

Svar på tråden Har blivit kär i en annan fast jag är lyckligt gift