• Natalie90

Hur ser era relationer ut ? Har ständigt bråk och besvikelse i min relation

hej!

Jag vet som inte vart jag ska ta vägen. Jag blev gravid oplanerat och alldeles för tidigt tsm med min pojkvän. Jag är 22 år och han är 27 år. Innan jag blev gravid brukade vi festa tsm, och han drack mkt varje gång han festade. Han umgås tsm med människor som alltid har mkt alkohol med sig, det finns inga begränsningar. Han har gjort mig besviken med hur han har betett sig mot mig när alkoholen har varit i bilden.

Till slut gav jag han ett ultimatum att han får välja att vara nykter ett tag eller ha mig. Han "gnällde" sig till att de skulle vara en månads tid, han säger att han höll sig ifrån, men vad vet jag som inte var i samma stad?

Sen är det mycket med alla hormoner för mig kan jag tänka mig. Jag är ofta ledsen, och gråter mycket för att jag inte vet hur framtiden kommer se ut, att jag inte vet om hans 15-åriga beteende ska följa med hela tiden. Han tröstar mig knappt, senast idag sa han " jag blir ju inte precis kärare av att du är så här"..

Vad skulle ni ha gjort i min situation?

• Svar på tråden Hur ser era relationer ut ? Har ständigt bråk och besvikelse i min relation
  • MittNyaLiv

Det är nästan som att jag skulle ha kunnat skriva det där. Han är numera mitt ex och jag är ensamstående mamma på heltid. Det var alkoholen o hans beteende på fyllan som förstörde allt.

Jag tycker du ska ta en snack med han. Få han att inse att om han fortsätter som han gör så kommer han att förlora dig. O då han säger att han inte blir "kärare" av att du är som du är med hormoner och så, kontra. Du blir inte kärare av att han super och beter sig som ett svin heller. Snarare tvärtom.

• Natalie90

Jag är i vecka 18, vecka 19 på tis/ons. Ska på ultraljud den 27 sept, men ser inte riktigt framemot det nu :(

Verkar vara många som har det här problemet, har jag läst på nätet. Saken är ju den att jag försöker sitta ner och prata, och behärska mig. Men det finns inte en chans i världen att jag inte ska gråta/skrika när vi sätter oss ner och pratar. i och med att jag upplever att jag kan inte nå han. Och når han ännu sämre när jag bli upprörd..

De värsta är nog när han är med "sina vänner" som han prompt alltid ska klargöra, då beter han sig svinaktigt..satt och grät om att jag upplever det som att han inte bryr sig idag, och att en grundläggande pelare i ett förhållande är att bry sig..först svarar han "ja jag vet inte"..sen vräker han ut om att "jag kan ju inte sitta hemma hela tiden"..allt han sa i samtalet till mig gjorde att jag framstod som en idiot, när det är han som egentligen ska göra det. Han pratade om saker jag aldrig påtalat eller ens skulle kunna göra..Kompisarna uppfattar ju det som att jag säger "du får inte vara med dina kompisar" när han säger så. Förstår inte vad han håller på med :S Och sen svarade han inte när jag ringde igen..och har stängt av min telefon för att han beter sig som en barnunge..

Är inte i samma stad på heltid förrän början av november, pga studier.     

• Blaha

Jag tycker att du ska kräva familjerådgivning. Ni behöver kommunicera med varandra.

Ett förhållande ska inte vara sådär, det lovar jag dig. Du ska inte behöva må dåligt, du ska inte behöva ta skit.

Det kanske finns en räddning, men då krävs kommunikation.

• Blaha

Mvc kan nog hjälpa till att etablera kontakt iaf. Annars kan du kontakta kommunen.

Svar på tråden Hur ser era relationer ut ? Har ständigt bråk och besvikelse i min relation