• inväntande

Tips på fin exklusiv whiskey i 40 års present önskas!

Maken fyller 40 år och han samlar lite lätt på whiskey och har även varit på en whiskey resa mer på skoj nu vill jag ha tips på en finare whiskey att köpa till han max pris runt 5000 kronor tänkte jag.

Har googlat och tittat men eftersom jag själv inget kan om whiskey så hoppas jag på några bra tips på en fin whiskey att ge han i present. Naturligtvis ska han få en vanlig present och så Skrattande det är han minst sagt värd.

Här är en sida jag tittat på http://www.whiskyshop.com/  men efterosm jag inget fattar så hoppas jag på hjälp. Elelr kan man beställa ehm något bra via bolaget?

• Svar på tråden Tips på fin exklusiv whiskey i 40 års present önskas!
  • Butterscotch

Som sagt, vad gillar han? Min man brukar köpa Macallan, en single malt. Den ska tydligen vara bra (populär).

• inväntande

Ja hm då var det det då Jag ska smyg kolal i hyllan vilk asom jag vet han brukar smutta på. Knockando vet jag är populär, Hibiki tyckte han var bra en Japanare, Dalmore, Greeen Label (han har gold label men det ska öppnas när barnet är fött så Blue Label kanske kan va nå?) och Laproigh?

• Rigmor Mortis

Laphroaig har ju en väldigt rökig smak, alla gillar inte det (alltså läge att luska innan du köper). Mackmyra är lite kul för att det är svenskt, alla sorter är inte så bra dock enligt en whiskeynördig vän.

• Putt B

Jag föreslår att du försöker få tag i en flaska "The arran".. en singlemalt whiskey som lagrats på amaronefat.

Jag lyckades få tag på tre flaskor... inte säkert att det finns kvar i Sverige.. och kommer troligtvis inte igen.

Be dom söka efter den på ditt systembolag, i mitt fall fanns det ett par flaskor kvar i Stockholm, som dom skickade.

En underbar whiskey !

• inväntande

Det lät som nå Putt B. Amarone hm gott gott min favorit vin sort.

Mackmyra har han redan även del i ett fat som står på lagring.  

• inväntande

Men vilken årgång? Dom verkar finnas i flera modeller i alla fall om man googlar bidler. Verkar vara ett rätt nytt märke.

• fettjock

Lite humor att en del väljer och tipsa om whisky´s som inte kostar så mycket.
    Fattade som TS ville ha nått som närmar sig 5000:-, eller fattar jag det fel när man skriver max 5000
    Systembolagets beställningssortiment har en massa dyra och speciella whiskeys.

Nu antar jag att 40års dagen redan varit, så vad blev det?

Svar på tråden Tips på fin exklusiv whiskey i 40 års present önskas!