• StarGate

Ska man berätta eller inte

Jag är lite av en fotfetischist. Inte fixerad, utan jag ser det mer som ett starkt komplement till de vanliga sexuella attributen hos min flickvän.

Men jag har varken berättat eller visat det för henne. Är rädd att hon och kvinnor i allmänhet inte grejar det. Och att hon skulle tycka sämre om mig då.

Vad tror du? Är risken för det stor?

I så fall lägger jag det nog ”på hyllan”, även om jag saknar det. Vill inte förlora henne.

• Svar på tråden Ska man berätta eller inte
  • Sexolog Camilla

Hej.

Det framgår inte i ditt brev om du och partner brukar kommunicera om vad ni vill ha och önskar i sexlivet. Ett förslag är du tar initiativ till att dela era fantasier. Din partner får börja. Sedan kan du berätta om de fantasier som du har.  På det sättet märker du ganska snart om hon är intresserad eller inte. Det viktiga är att du lyssnar på din partners signaler för om din partner vill lyssna vidare eller inte. Det kan vara viktigt att stanna upp och känna av din partners reaktion. Lyssna på din magkänsla! Att vara fotfetischist kan inbegripa så mycket, vad kan ni börja med? 

Hälsningar
    Camilla 

• StarGate
    Sexolog Camilla skrev 2012-09-16 15:09:26 följande:
    Hej.

Det framgår inte i ditt brev om du och partner brukar kommunicera om vad ni vill ha och önskar i sexlivet. Ett förslag är du tar initiativ till att dela era fantasier. Din partner får börja. Sedan kan du berätta om de fantasier som du har.  På det sättet märker du ganska snart om hon är intresserad eller inte. Det viktiga är att du lyssnar på din partners signaler för om din partner vill lyssna vidare eller inte. Det kan vara viktigt att stanna upp och känna av din partners reaktion. Lyssna på din magkänsla! Att vara fotfetischist kan inbegripa så mycket, vad kan ni börja med? 

Hälsningar
    Camilla 

Tack Camilla.
    Låter som ett bra förslag.
    Jag tänkte sen, om det blir som jag hoppas, börja med kyssar o smek. Det är egentligen fullt tillräckligt för min del.

/hälsn. StarGate 

Svar på tråden Ska man berätta eller inte