• Boosse

Klädsel på dop

I morgon är första gången jag går på ett dop och läste idag att klädseln skall vara ljus.

Jag hade tänkt att ha en svart ärmlös klänning med 60-tals fall på men stora blommor  som går i orange, blå, grön och lila, de mörkare nyanserna. Den svarta grunden syns knappt men klänning är ändå åt det mörkare hållet. Svarta strumpbyxor samt svarta klackskor, lite "tyngre" om man kan säga så.

Är detta något jag kan gå i? hade tänkt ha en jeansjacka över.

• Svar på tråden Klädsel på dop
  • goabarn77

På de dop jag varit på hade det varit helt okej. Själv skulle jag dock undvika svart.

• Boosse
    goabarn77 skrev 2012-09-15 20:28:37 följande:
    På de dop jag varit på hade det varit helt okej. Själv skulle jag dock undvika svart.
    Tack för ditt svar! Har tyvärr inget annat i garderoben som är fint nog men jag hoppas på att inte bli utslängd :)
  • qatteriin

Jag skulle då inte ta illa upp om det var mitt barns dop, tycker det låter jättefint!

Har jobbat som kyrkvaktmästare på mååååånga dop, och generellt brukar folk ha "finkläder" - dock väldigt olika sorter. Så det blir säkert bra!

• kickan89

Jag hade en svart klänning med blommor och svarta strumpbyxor och skor på dotterns dop Tror inte att någon kommer anmärka på dina kläder, det brukar väl inte vara så strikt på dop? Kanske lite beroende på vilka kretsar man umgås i, men jag har aldrig varit med om någon strikt klädkod :)

• Boosse

Tack så mycket för era svar!!

Jag hade på mig det jag beskrev och det var inte bara jag som var lite mörkklädd. Tycker alltid att det är svårt när man ska på någon tillställning man inte varit på förutom och man inte vet hur man ska klä sig. Tack ännu en gång!

Svar på tråden Klädsel på dop