• Anonym

    Sen abort v 21 ta bild?

    Imorngon mister jag tyvärr min älskade son som var gravt missbildad i hjärnan det var ett tungt beslut men kändes som det rätta för lilla bebisen. Men det jag undrar nu får man ta någon bild på bebisen som minne?

  • Svar på tråden Sen abort v 21 ta bild?
  • Anonym

    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.

  • Anonym

    Ja, självklart får ni det. 

    Beklagar verkligen,  hur läskigt det än känns så rekommenderar jag att ta massor av bilder och ta vara på tiden som ni har med ert barn. 

  • Lufsan
    Anonym skrev 2012-09-15 21:12:45 följande:
    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.
    Nej det tycker jag inte. Men ni ska ju göra som ni känner. 
    En dag i sänder.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 21:12:45 följande:
    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.
    Nej, de bilder vi har på vårt barn som levande, förvarar vi i ett album alla får se. De bilder på när det alldeles nyligen hade gått bort och även en vecka efter vid begravningen håller vi för oss själva. Hur jobbigt det än är att titta på de bilder, så ångrar jag att jag iNTE tog fler bilder. 
  • Anonym

    För våran del fick vi ha vårt barn hos oss i rummet hur länge vi ville och vi fick även i princip göra vad vi ville, ja med värdighet och respekt. Jag är själv inte så insatt för jag har inte fött barn så tidigt, men har läst om många andra föräldrar som har valt att begrava sina barn som föddes innan v 23. Om det är någonting ni önskar, ska ni veta att möjligheten finns. 

  • Takhiza

    Jag har hand/fot avtryck och ett fotoalbum på min dotter vars graviditet vi fick avbryta i v21 pga Acrani. Hade inte överlevt processen av att förlora henne utan dom.

  • FruEnarsson
    Anonym skrev 2012-09-15 21:12:45 följande:
    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.
    Nej verkligen inte. Det är ju ert barn som ni har längtat efter och ett barn ni kommer sörja. Det kommer alltid vara ert barn och ens barn har man bilder på. Och jag tror man ska ta foto så man har att titta på och minnas även om det säkert är tufft. Jag hade själv tagit bild om jag hade suttit i er sits.
Svar på tråden Sen abort v 21 ta bild?