• Ginnie

Puregon, Orgalutran och röda prickar...

Som titeln säger, jag började ta Puregon och Orgalutran och har fått små röda prickar över hela kroppen.
    Det stod i biverkningarna att man kunde få hudreaktioner,  jag vill mest höra om någon annan varit med om det eller om det är nåt att oroa sig för ...

• Svar på tråden Puregon, Orgalutran och röda prickar...
  • lilly2010

Låter som nässelutslag! Sluta med medicinen och ring din läkare! Det går över inom 1 v typ

• pernillamcd

Gissar att sluta med medicinen inte är ett förslag du nappar på om det inte besvärar dig otroligt mycket.

Jag har använt bägge två. Har du nyss lag till Oranglutanet? Jag skulle ha fortsatt, eftersom jag gissar att det inte är många dagar du kommer använda dem.  

• Ginnie

Jag började med båda för tre dagar sen och ska ta dem i två veckor. Jag vill inte sluta med dem för det lät som att det här är enda chansen jag får att plocka ut ägg ...

• Ginnie

Jag ringde 1177 och fick höra att jag skulle låta bli sprutorna ikväll och ta kontakt med kliniken imorgon :(

• Ginnie

Jag hoppade över en spruta och ringde till kliniken dagen efter; de sa att jag skulle ta den ändå och komma in så att de fick ta en titt. Jag vet fortfarande inte vad prickarna berodde på men eftersom det blivit bättre så var det inte sprutorna i alla fall. Och äggen växer som de ska trots att jag tog sprutan för sent :)

Svar på tråden Puregon, Orgalutran och röda prickar...