LÄRARE - hur mycket jobbar ni?
Hur många minuter i veckan undervisar ni på en heltid?På vår skola är vi 1200 minuter i veckan i elevgrupp.
Är väldigt nyfiken på hur det ser ut på andra skolor.....
1080 min på min heltid.
1150 minuter, 30 mer än de andra på mitt jobb som undervisar 1120. Har mycket halvklass, har samma lektion i engelska fyra gånger till exempel.
I vilka årskurser arbetar ni? Är ni klassföreståndare?
18 timmar. Har tidigare haft 20 timmar också under ett par år. (OBS! De arton timmarna är *elevtid* och inkluderar handledningstid på en timme i veckan.) Arbetar på högstadiet.
Arbetar i åk 6, har 27 elever varav 11 har åtgärdsprogram som ska följas upp var sjätte-åttonde vecka.
Jag jobbar på en 4-9 skola. Alla har 1200 min oavsett årskurs
På min skola (Komvux) har man 1950 min undervisningstid på en heltid (6,5h per dag).
På min skola undervisar vi mellan 18 och 22 h/vecka, de flesta ligger någonstans på 20 - 21 h. Åk 1 - 6.
Vi är enda högstadieskolan i kommunen som lyckats hålla kvar vid 1020 minuter. Utöver det har vi 40 min mentorstid, 40 min rastvakt, 60 min tillgänglighet för vik.
Jag förstår faktiskt inte hur man hinner ha så mycket mer.. Hur bär ni er åt egentligen..? När jag gör allt det andra, det som inte är schemalagd undervisning så räcker inte den arbetsplatsförlagda tiden till.
Utöver 1080 minuter undervisningstid har vi 80 min rastvakt.