• Anonym (TuttFia)

Grön vätska ur brösten *varning bild*

Har vad jag tror är ägglossning. Brukar få ont i en av äggstockarna, ägglossningsflytningar och det har jag nu dessutom är tiden hyfsat rätt.

Har varit lite öm i ena bröstet igår och idag så jag masserade lite och tyckte bröstet kändes lite hårt och klämde lite på det och ut kom en grön vätska?
    Klämde och klämde och klämde och det kom rätt mycket faktiskt! Vågade inte klämma mer så det finns nog mer där i.
    Lite ur det andra bröstet med men inte alls på samma sätt! Där kom det bara lite och var mer vitt.
    Har inte haft sex på 9-10 veckor och då använde vi kondom och jag har haft två omgångar mens sedan dess. Riklig och som vanlig så jag tror inte jag är gravid och det är 1,5 år sedan jag slutade amma.
    Självklart ska jag ringa läkare på måndag är det vårdcentralen jag vänder mig till eller gyn? 
    och så får jag åka och köpa ett graviditetstest imorgon och kolla så jag verkligen inte är gravid.

Men tills dess tänkte jag fråga om  någon annan varit med om det?
    Tog en bild på vätskan som kommer ut. Behöver jag vara orolig?
    Usch, hjälp mig snälla !!

(förlåt att bilden blev så stor, vet inte hur jag gör för att minska den!)

• Svar på tråden Grön vätska ur brösten *varning bild*
  • Anonym (Lilla du!)

Du behöver inte ursäkta att bilden blev så stor. Nästa gång du lägger in en bild, behöver du bara att "klicka på den" då kommer det upp små fyrkanter i varje hörn på bilden, som man kan dra in, eller ut!

Om det kommer sådan vätska ur ditt bröst, som är så tydligen grönt, tycker jag att du skall kontakta läkare..Solig

• Anonym (jag med!)

Mitt yngsta barn slutade amma för 7,5 ÅR sedan och jag kan fortfarande klämma fram vätska ur mina bröst. Den är också grön......

• Anonym (TuttFia)
    Anonym (Lilla du!) skrev 2012-09-15 22:51:20 följande:
    Du behöver inte ursäkta att bilden blev så stor. Nästa gång du lägger in en bild, behöver du bara att "klicka på den" då kommer det upp små fyrkanter i varje hörn på bilden, som man kan dra in, eller ut!

Om det kommer sådan vätska ur ditt bröst, som är så tydligen grönt, tycker jag att du skall kontakta läkare..Solig
    Ah tack!
    jo, jag får ringa på måndag. Tror jag vänder mig till gyn istället för vårdcentralen så får de lotsa mig rätt om de inte vill ha mig där.  
  • Anonym (TuttFia)
    Anonym (jag med!) skrev 2012-09-15 22:52:47 följande:
    Mitt yngsta barn slutade amma för 7,5 ÅR sedan och jag kan fortfarande klämma fram vätska ur mina bröst. Den är också grön......
    Har du varit hos läkare?
  • Mandarino

Googlade och det finns MASSOR trådar och grön vätska ur brösten. Tror inte att du behöver oroa dig :)

• Mandarino

www.google.se/search%C3%B6n+v%C3%A4tska+ur+br%C3%B6stet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a#hl=sv&client=firefox-a&hs=IIg&rls=org.mozilla:sv-SE:official&q=+site:familjeliv.se+gr%C3%B6n+v%C3%A4tska+ur+br%C3%B6stet&sa=X&ei=tu9UUOb1OKuQ4gT3hoCYCQ&ved=0CDYQrQIwAg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2b7fe0600d4fbf85&biw=1252&bih=595

• Anonym (Lilla du!)
    Anonym (TuttFia) skrev 2012-09-15 22:56:03 följande:
    Ah tack!
    jo, jag får ringa på måndag. Tror jag vänder mig till gyn istället för vårdcentralen så får de lotsa mig rätt om de inte vill ha mig där.  
    Ne, jag tycker du skall ringa NU! Till sjukvårdsupplysningen. Du skall inte behöva att gå runt, och undra, du skall ha svar på din fråga från "experter"!

Så stå på dig nu!

• Anonym (TuttFia)

Googladenmed igår och läste en hel del trådar men tycker inte att de gav något svar mer än att jag inte är ensam om det men att det kan vara allt från ingenting till tumör i hypofysen. Nu tror jag ju inte på det sistnämnda mer på en infektion då vätskan är så pass grön och bröstet ömmat men jag tänker ringa 1177 idag och sevad de rekommenderar.

• Anonym (TuttFia)

Nu har jag pratat med 1177 och där sa de att det kan vara helt naturligt som kan komma i samband med ägglossningen men det ska alltid kollas upp!
    ibland gör det ultraljud eller mammografi för att utesluta så jag får ringa vårdcentralen imorgon. 

• Anonym (jag med!)
    Anonym (TuttFia) skrev 2012-09-15 22:56:25 följande:
    Har du varit hos läkare?

Japp det har jag. Av andra skäl har jag också gjort mammografi 2 ggr och allt är bra.
  • Anonym (TuttFia)
    Anonym (jag med!) skrev 2012-09-16 09:11:00 följande:

Japp det har jag. Av andra skäl har jag också gjort mammografi 2 ggr och allt är bra.
    vad skönt!
    Men har de någon förklaring till din vätska?
    Är du öm när det kommer vätska?
    För mitt bröst är småömt. Inte jättemycket men tillräckligt för att jag ska reagera på det. 
  • Anonym (jag med!)
    Anonym (TuttFia) skrev 2012-09-16 09:24:18 följande:
    vad skönt!
    Men har de någon förklaring till din vätska?
    Är du öm när det kommer vätska?
    För mitt bröst är småömt. Inte jättemycket men tillräckligt för att jag ska reagera på det. 
    De sa att det är "gammal" mjölk typ. Eftersom körtlarna varit aktiva så ligger det fortfarande kvar. Hade likadant mellan mina två barn. Jag kan klämma fram vätskan när som helst och ömmar gör jag av andra skäl.

Det har också blivit minder och mindre vätska. 
Svar på tråden Grön vätska ur brösten *varning bild*