• TeriChan

Psykiskt störd?

Jag har "humörsvängningar"... Eller är det depression? Jag har iaf problem!
    Jag kan inte låta bli att bli arg på de jag älskar.. Jag blir arg för minsta lilla, jag blir svartsjuk (Vilket jag aldrig varit förut!!), jag blir sårad när jag inte får som jag vill. jag känner mig egoistisk och samtidigt oälskad och hatad av alla.... Vad är det för fel på mig?
    Jag har aldrig haft problem med PMS eller humörsvängningar under mensen, men just nu har jag mens som började i fredags och sedan i tisdags har jag varit nere och deprimerad, emotionell, gråter hela tiden osv...

Jag har varit/är deprimerad, men aldrig sådär.. Jag blir rädd för mig själv! Det började väl eg för en månad sedan då jag började fundera på döden. Jag har dödsångest, livrädd för döden. Men då tänkte jag att döden kanske inte var så farlig, att det skulle vara ganska skönt ändå att dö.... Där ringde varningsklocka nr 1.... Men det gick över, jag slutade tänka så och blev glad igen. men så.. Förra helgen... Började bråka med min kille över en småsak som att vi alltid umgås med hans kompisar, aldrig är själva osv.. Bröt ihop, grät, var besviken, ledsen osv... trots att han tog med mig hem tillslut och vi var ensamma... Jag förstörde alltså resten av kvällen!

Idag tror jag att jag har förstört vårt förhållande helt... jag skickade sms och sa att jag var ledsen för att han valde att festa istället för att komma till mig... Sa att jag skulle hitta någon som ville vara med mig istället, skrev att jag var en dålig flickvän som vart arg på honom och sa att han fick göra slut om han ville. har inte fått svar.

VARFÖR blir jag såhär arg, upprörd, ledsen och emotionell!? Är det bara hormonerna eller är det verkligen något fel på mig? Jag blir även arg på min bästa vän som säger att min kille är dålig och jag blir arg på min dotters pappa och skapar värsta bråket för att han inte läser för henne på kvällarna...

Någon som har något liknande? Vad ska jag göra? Vända mig till psyk?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-15 22:54
    Jag blir även desperat efter bekräftelse och uppmärksamhet......

• Svar på tråden Psykiskt störd?
  • Blaha

Vänd dig till vårdcentralen imorgon. Förklara att du mår väldigt dåligt psykiskt och att du vill ha hjälp.

• TeriChan
    Blaha skrev 2012-09-16 09:07:11 följande:
    Vänd dig till vårdcentralen imorgon. Förklara att du mår väldigt dåligt psykiskt och att du vill ha hjälp.
    För det där lilla? Eller ja lilla.. Jag tror jag har förstört mitt och min killes förhållande.....
  • Blaha

Vad menar du med "lilla"?

Motsäger du dig inte när du dels tycker att ovanstående är småsaker men samtidigt så förstör det din relation? Är det inte dags att söka hjälp om något förstör för dig?

• Sannor

Exakt likadan var jag innan jag gick ner i en djup depression, jag sökte hjälp när jag börja tänka på att det skulle vara skönt att bara dö. Jag började planera att hoppa framför tåget som ligger en bit från min bostad. Jag har alltid sagt att den dagen jag bokstavligen skiter i att min dotter har en mamma så ska jag in på psyk. Jag sa till min man att nu åker jag in, innan det är försent! Jag åt redan då antidepressiva, efter psyk besöket ville dom lägga in mig men ville verkligen inte ligga inne. ( vilket jag igentligen borde ha gjort) fick jag några lugnade och dom kontaktade Inm som det heter i Malmö. Jag började på kbt och allt börja klaffa mådde bra och i dag ca 1,5 år senare mår jag relativt bra, förstör inte för mig själv länge. Får inte utbrott på samma vis som jag fick innan. Känns som jag kan kontrollera det på ett helt annat vis. Så jag tycker verkligen att du ska söka hjälp på psyk eller någon psykolog innan det är försent!

• astegmatism
    TeriChan skrev 2012-09-15 22:52:19 följande:
    Jag har "humörsvängningar"... Eller är det depression? Jag har iaf problem!
    Jag kan inte låta bli att bli arg på de jag älskar.. Jag blir arg för minsta lilla, jag blir svartsjuk (Vilket jag aldrig varit förut!!), jag blir sårad när jag inte får som jag vill. jag känner mig egoistisk och samtidigt oälskad och hatad av alla.... Vad är det för fel på mig?
    Jag har aldrig haft problem med PMS eller humörsvängningar under mensen, men just nu har jag mens som började i fredags och sedan i tisdags har jag varit nere och deprimerad, emotionell, gråter hela tiden osv...

Jag har varit/är deprimerad, men aldrig sådär.. Jag blir rädd för mig själv! Det började väl eg för en månad sedan då jag började fundera på döden. Jag har dödsångest, livrädd för döden. Men då tänkte jag att döden kanske inte var så farlig, att det skulle vara ganska skönt ändå att dö.... Där ringde varningsklocka nr 1.... Men det gick över, jag slutade tänka så och blev glad igen. men så.. Förra helgen... Började bråka med min kille över en småsak som att vi alltid umgås med hans kompisar, aldrig är själva osv.. Bröt ihop, grät, var besviken, ledsen osv... trots att han tog med mig hem tillslut och vi var ensamma... Jag förstörde alltså resten av kvällen!

Idag tror jag att jag har förstört vårt förhållande helt... jag skickade sms och sa att jag var ledsen för att han valde att festa istället för att komma till mig... Sa att jag skulle hitta någon som ville vara med mig istället, skrev att jag var en dålig flickvän som vart arg på honom och sa att han fick göra slut om han ville. har inte fått svar.

VARFÖR blir jag såhär arg, upprörd, ledsen och emotionell!? Är det bara hormonerna eller är det verkligen något fel på mig? Jag blir även arg på min bästa vän som säger att min kille är dålig och jag blir arg på min dotters pappa och skapar värsta bråket för att han inte läser för henne på kvällarna...

Någon som har något liknande? Vad ska jag göra? Vända mig till psyk?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-15 22:54
    Jag blir även desperat efter bekräftelse och uppmärksamhet......
    Bra att du är medveten om dina svarta demonsidor! sök hjälp
Svar på tråden Psykiskt störd?