• Suzynl

Hjälp, rekommendera en bra gyn.mottagning

Hej!
    Hoppas att någon skulle kunna rekommendera en bra gyn.mottagning i Skövde - Göteborgs regionen.
    Har sedan 8 år tillbaka klimakterie besvär som ingen tog på allvar. Nu efter 1,5 års helvete togs ett blodprov och visade förhöjda FSH att jag är i klimakteriet. Har inte haft mens på 8 månader och är 43år. Jag behöver hjälp med att reda ut, om jag verkligen inte längre kan få barn och vad för, respektive nackdelarna är av att starta en hormonbehandling.
    Jag har varit i Alingsås tidigare men kommer aldrig mer sätta min fot där. Sist jag var där skällde överläkaren ut mig när jag skulle på kontroll efter en konisering, jag kom nämligen 15 min för sent. Jag fick inte ens be om ursäkt för tåget var försenad och jag kom från Tibro (skövde), men skulle 'hålla käft'. Hón, var inte beredd att lyssna på mina övergångsbekymmer. Jag var mkt orolig för återbesöket pga mina problem, och hennes sätt att prata till mig, chockerade mig såpass jag blev helt oförmågen att säga emot eller tänka. Jag hade inte träffat damen innan. Min läkare hade slutat....förstår varför. Hoppas verkligen att det finns bra läkare därute som vet vad de pratar om och som skulle kunna hjälpa mig. Tacksam! (jag är beredd att resa för att få rätt vård).

Stort tack i förhand!
  • Svar på tråden Hjälp, rekommendera en bra gyn.mottagning
  • gezellig

Kvinnokliniken på Vestagatan i Göteborg. Kan vara svårt att få tid som ny patient, men gör ett försök. Bäst i hela regionen, och då har jag ändå testat en del pga diverse medicinska bekymmer.

• Suzynl
    gezellig skrev 2012-09-16 13:06:44 följande:
    Kvinnokliniken på Vestagatan i Göteborg. Kan vara svårt att få tid som ny patient, men gör ett försök. Bäst i hela regionen, och då har jag ändå testat en del pga diverse medicinska bekymmer.

Tack! Varit där en gång när jag fick besvär första gången, där läkaren skrattade åt mig när jag undrade ifall jag kunde vara i klimakteriet. Kan du rekommendera nån läkare?
    Gezelilig=mysig, ben je nederlandse?
  • gezellig

Vad främmande det känns att höra en sådan sak. Jag har verkligen bara positiva erfarenheter därifrån. Trist att du inte blivit bra bemött  :(  När jag gick där hade jag läkarkontakt med en kvinna vid namn Helene Wennerström (liite osäker på efternamn...) och hon var verkligen helt fantastisk. Hon är på Avenyn dock, de har mottagning där också.
    Jag har ju ingen erfarenhet av IVF och liknande men har vänner som gjort det på Gbg-kk och är jättenöjda. Hoppas verkligen att du hittar någon som kan hjälpa dig.
    Och jag försökte svara på holländska nu, men skriftspråket är inte riktigt med mig längre. Bodde i NL ett år dock, och gezellig var det första ordet jag lärde mig  :)

• Suzynl
    gezellig skrev 2012-09-16 13:24:43 följande:
    Vad främmande det känns att höra en sådan sak. Jag har verkligen bara positiva erfarenheter därifrån. Trist att du inte blivit bra bemött  :(  När jag gick där hade jag läkarkontakt med en kvinna vid namn Helene Wennerström (liite osäker på efternamn...) och hon var verkligen helt fantastisk. Hon är på Avenyn dock, de har mottagning där också.
    Jag har ju ingen erfarenhet av IVF och liknande men har vänner som gjort det på Gbg-kk och är jättenöjda. Hoppas verkligen att du hittar någon som kan hjälpa dig.
    Och jag försökte svara på holländska nu, men skriftspråket är inte riktigt med mig längre. Bodde i NL ett år dock, och gezellig var det första ordet jag lärde mig  :)
    Stort tack! Jag skall försöka få remiss dit och redan skickat en förfrågan till husläkaren. Isf till Avenyn. Kan vänta på rätt vård och hoppas att kroppen håller sig hyftat lugn tills dess.
    Haha, jag förstår, inte lätt komma ihåg språk när man inte använder det.
    In ieder geval bedankt!

Svar på tråden Hjälp, rekommendera en bra gyn.mottagning