• vadskajaghetadå

när började ni smörja magen ni som gör det?

med tex wileda kan man smörja magen för att motverka bristningar...
    det är ju inte världens problem precis men samtidigt kanske inte så snyggt om det blir bestående...ska man börja smörja snart?

/v 11+ 1

• Svar på tråden när började ni smörja magen ni som gör det?
  • snuttisen

Hej!
    Jag har alltid smörjt in mig efter dusch å liknande. Nu under grav. smorde jag som vanligt med min vanliga lotion men runt vecka 15, 16 ungefär så gick jag över till H&M:s Body Butter. Vet inte om det hjälpt eller inte, bristningar har jag i alla fall inga. Det sägs juh att det inte spelar nån roll om man smörjer eller inte men det känns juh bättre att smörja in, dessutom e det sååå mysigt när sambon smörjer in magen..*ler*.
    Kramar Snuttisen bf+8

• vadskajaghetadå

ok tack!

oj då 8 över...hoppas du får riktiga värkar snart!
    spännande..men jobbigt att du gått över......

kram

• Hugos mamma

Jag har redan fått en hel vägkarta på magen...och bara i v9!! När jag väntade Hugo fick jag inte en enda bristning!! Vad tusan har hänt nu då????? Jag smörjer in mig nu i hopp om att det inte blir värre.

• Monsa

Jag smorde som en galning men det hjälpte inte, fick dom jättetidigt, v.11 var första på gång och då var det ju knappast för att magen var så himla utspänd ås skinnet brast.
    Denna gången tänkte jag att va bra, dom brukar ju bara bli lite röda, dom gamla altså emn dom kryper uppåt och första kom ännu tidigare denna gången.
    Jag sa till min man en dag att min mage komemr va så ful sen och så men han sa att det är ju beivset för att du haft dom i magen, du är ju mamma, och det är ju sant!
    Smörj på ändå, det är mysigt i alla fall!

• egina

började smörja in med babyolja efter jag duschat för ngn månad sen när magen hade blivit lite större. tänkte att det kanske inte behövdes göras innan magen börjar växa eftersom skinnet inte är spänt i början.
    men enligt vad jag läst här inne nu så verkar det vara ärftligt och inte ha att göra med hur mkt skinnet spänns. men jag smörjer för säkerhetsskull.. även om det är ärftligt så kanske det gör att det inte blir lika mkt iaf, vad vet jag.

• Greenmonster

jag smorde son en galning jag också, men i sista månaden så dök bristningarna upp på magen ändå... de gör skit ont ibland också.

• bluesome

Jag började smörja magen rätt tidigt och klarade en tvillinggraviditet utan bristningar. Lycka till!

• Kakmonstret

Började smörja med mig Bodyshops Cocoabutter runt v 20. Visserligen är det ju hormoner som orsakar bristningarna, så smörjandet spelar ingen roll egentligen. Men det öär ju skönt att huden är mjuk isället för stram och torr.

• corinne1

jag började oxå direkt!å inga bristningar ännu!

• Milda

Tyvärr så hjälper inte allt smörjande i världen mot bristningar. Det är hormonellt och bristningarna sitter i bindväven och inte i det yttersta hudlagret. Jag har aldrig smörjt in magen och har inte en enda bristning någonstans.........

Svar på tråden när började ni smörja magen ni som gör det?