Usch vad jag är trött på min visdomstand nu
De båda övre hade kommit fram. Den övre på min högra sida irriterade tandköttet på den undre visdomstanden som var på väg upp. Det blev inflammerat runt den undre tanden och eftersom den övre hela tiden tuggade på tandköttet över den undre så blev det ju inflammerat jämt och ständigt pga den ständiga retningen. till slut fick jag ta bort den övre tanden så den undre fick komma fram i lugn och ro. De sa att om det blev samma problem på den andra sidan skulle vi göra likadant där. Nu har jag i två ÅR gått och får inflammation runt den undre visdomstanden på vänster sida eftersom den övre retar tandköttet hela tiden så jag har inflammation runt den undre åtminstone en vecka varje månad. Men ta bort den, neeeej varför skulle de göra det? Det är ju bara att gurgla med sådant där antibakteriellt bös så försvinner det. Ja jovisst. I två veckor. Nu senast fick jag väck det men det tog bara en vecka innan det är tillbaka igen och den här gången med råge. jag är helt svullen inuti munnen nu på vänster sida så imorgon tänker jag ringa och säga ta bort skiten NU innan jag blir vansinnig. Det är inte roligt att gå och ha ont i munnen såhär. Jag skiter i att de vill ha visdomständerna som någon sorts extratänder nuför tiden. Det är inte värt det när det hela tiden blir inflammerat.